Ursprungligen postat av Orsa
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp ! Handburna GPS / plotter
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av buuluu Visa inlägghaha ja det låter bra. lycka till! hör av dig om du behöver hjälp
JA , I förgår körde jag upp på gården med bilen och min nyinskaffade GPSmap 60CS , skulle bara kliva in och byta skor sedan skulle jag gå ut en bit i skogen och testa lite, precis innan jag han stänga av bilradion så berättar dom att en BJÖRN atackerat och skadat en man allvarligt........... ett par km ifrån mig
för bara någon halvtimme sedan......
Hahaha........ men det var roligt att stå på altanen på övervåningen och leka med den också men den verkar i allafall helt otroligTjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................
Kommentera
-
Kan tipsa om att väldigt många bil-gep:er går det att låsa upp winCe i.
Sen kan man installera div, kartprogram och kartor. Har kört Fugawi, Oziexplorer och kartex. Tycker att OziexplorerCE är överlägsen i Pocketversion.
Den är sen laddad med div, sjökort och gröna kartan, ett billigt alternativ.
Vet att Biltema-GPS:en (har den själv) Packard Bell, Mio med flera funkar det på...
Edit: Gröna kartan måste konverteras och kallibreras, är lite bökigt men det blir bra...
Kommentera
-
Lite offtopic fast ändå inte... (Du har ju redan köpt en produkt)
Kollade priser. Din gps måste kostat en slant.
Själv köpte jag en bilgps för 1000kr och lade in Friluftskartan i den.
Smidigt att ha en gps både i bil, till fots på mark och slutligen även på sjön.
/StorfiskarenThe alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
Klickbara länkar följer nedan
Nattplockad mask
Gädda äter Sissy
Abborre vs mask
Abborre vs mört
Måånga gäddor samlade vid betet
Gädda äter gädda
Spännande fiskemetod efter gädda
FS SPARADE TRÅD
Laxhugg!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Master Visa inläggKan tipsa om att väldigt många bil-gep:er går det att låsa upp winCe i.
Sen kan man installera div, kartprogram och kartor. Har kört Fugawi, Oziexplorer och kartex. Tycker att OziexplorerCE är överlägsen i Pocketversion.
Den är sen laddad med div, sjökort och gröna kartan, ett billigt alternativ.
Vet att Biltema-GPS:en (har den själv) Packard Bell, Mio med flera funkar det på...
Edit: Gröna kartan måste konverteras och kallibreras, är lite bökigt men det blir bra...
Hmm... Vetja om det går att få in Friluftskartan i min Mio c510 ?
då kunde den få sin plats i båten ......... har du koll på det ?Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Storfiskaren Visa inläggKollade priser. Din gps måste kostat en slant.
Själv köpte jag en bilgps för 1000kr och lade in Friluftskartan i den.
Smidigt att ha en gps både i bil, till fots på mark och slutligen även på sjön.
/Storfiskaren
vi är jätte nöjda med den , funkar ju fint på sjöarna också ! om man "sparar spår" så ser man fint på hemdatorn var man åkt och vart man har fått "napp"Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Orsa Visa inläggHmm... Vetja om det går att få in Friluftskartan i min Mio c510 ?
då kunde den få sin plats i båten ......... har du koll på det ?
Bygger inte friluftskartan och terrängkartan på Gröna kartan? För Gröna kartan går ju att få in...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Master Visa inläggHar inte testat Friluftskartan ännu. Vet inte i vilket filformat den är i men går den att öppna i "Global Mapper" så ska det funka. Återkommer när jag har testat...
Bygger inte friluftskartan och terrängkartan på Gröna kartan? För Gröna kartan går ju att få in...
Jag är ur-usel på sådana där filformatTjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 777 visningar
0 gillar