Hjälp ! Handburna GPS / plotter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp ! Handburna GPS / plotter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp ! Handburna GPS / plotter

Finns det någon som vet eller använder någon portabel / handburen GPS /plotter ?
    Kollar just nu på Garmin : TREX Legend och TREX Vista
    Det står karta (tillbehör) ???? får man ladda ned den eller ? och vad kostar sånt ? Är detta något att ha på "småsjöar"
    Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
    Finns det någon som vet eller använder någon portabel / handburen GPS /plotter ?
    Kollar just nu på Garmin : TREX Legend och TREX Vista
    Det står karta (tillbehör) ???? får man ladda ned den eller ? och vad kostar sånt ? Är detta något att ha på "småsjöar"
    Karta får man köpa till. Duger alldeles utmärkt med en svartvit utan sjökort till småsjöar (t.ex 72an). Skall du ha karta, köp en plotter ist.
    sigpic

Kommentera

Dom funkar aldeles utmärkt om man inte åker mycket fort. Kartan kommer på en cd och laddas in med en kabel via datorn

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

hej! jag har en garmin etrex legend cx. jag har laddat in friluftskartan pro i den, funkar fint, har även digitalt sjökort över siljan/orsasjön på datorn och det går att trycka ut rutter/waypoints på datorn och sedan överföra alltihopa till friluftskartan på GPS:en, Garmin funkar dock inte om du har tänkt dig att ladda in sjökortet.

Kommentera

Ursprungligen postat av buuluu Visa inlägg
          hej! jag har en garmin etrex legend cx. jag har laddat in friluftskartan pro i den, funkar fint, har även digitalt sjökort över siljan/orsasjön på datorn och det går att trycka ut rutter/waypoints på datorn och sedan överföra alltihopa till friluftskartan på GPS:en, Garmin funkar dock inte om du har tänkt dig att ladda in sjökortet.

OK ! Tack för bra svar ! Men nu söker jag pris på Friluftskartan Pro ?
          Hahaha.... är det hemmligt tills man köper en ?

Blir det någon skillnad om man köper en GPSmap 60CS
          Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

60cs funkar kanon med sjökort i.. som en riktig plotter i miniformat.. hade en sådan förut och tyckte den va skitabra.. men i höga farter och mörker så ville jag ha en större display.

Kommentera

OK ! Tack för bra svar ! Men nu söker jag pris på Friluftskartan Pro ?
              Hahaha.... är det hemmligt tills man köper en ?

Blir det någon skillnad om man köper en GPSmap 60CS
              Priset kom jag rätt billigt undan med, nästan så gott som gratis har den kvar på datorn om du behöver en. tycker att det är onödigt att köpa en sån karta, om man ändå bara ska ha den till att fiska efter.

Kommentera

Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
                60cs funkar kanon med sjökort i.. som en riktig plotter i miniformat.. hade en sådan förut och tyckte den va skitabra.. men i höga farter och mörker så ville jag ha en större display.
                Jo ! men här kommer det att gå ganska långsamt ! men som det ser ut så finns inga sjö-kartor till dalarnas omr ? (Siljan - Orsasjön.. mm )

Anledningen att inte köpa en riktig plotter är att vi skulle kunna använda denna till att vandra vilse i skogen också

Men Friluftskaratan Pro måste väl kunna funka hyffsat ?
                eller vad sa du " BuuLuu " ?

Kommentera

Jo ! men här kommer det att gå ganska långsamt ! men som det ser ut så finns inga sjö-kartor till dalarnas omr ? (Siljan - Orsasjön.. mm )

Anledningen att inte köpa en riktig plotter är att vi skulle kunna använda denna till att vandra vilse i skogen också

Men Friluftskaratan Pro måste väl kunna funka hyffsat ?
                  eller vad sa du " BuuLuu " ?
                  Friluftskartan Pro fungerar alldeles utmärkt här "uppe", har varit ute å gått lite med GPS:en i skogen å det funkar förvånansvärt bra. Jag kan rekomendera den. http://www.garmin.se/mappage.aspx?pageid=1198 det går att ladda hem friluftskartan pro på piratebay
                  Senast ändrad av buuluu; 2008-03-20, 20:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av buuluu Visa inlägg
                    Friluftskartan Pro fungerar alldeles utmärkt här "uppe", har varit ute å gått lite med GPS:en i skogen å det funkar förvånansvärt bra. Jag kan rekomendera den. http://www.garmin.se/mappage.aspx?pageid=1198 det går att ladda hem friluftskartan pro på piratebay
                    Ja, det får bli en sådan, varken jag eller frun har nått lokalsinne och dessutom nyinflyttade , dessutom är det ju bara skog här där vi bor

Jasså........... Hmm... piratebay... trodde den sidan var stängd ? får kolla lite då ...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 774 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17