Gps - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gps

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

kan rekomendera garmin 60c finns en del olika beteckningar efter 60c?? men jag hade en 60c för ett tag sedan och den har tillräckligt bra skärm för att även navigera efter i typ mörker eller till en viss position. köp en begagnad med bluechart redan inlagt. om du vill komma billigare undan.. klart man ska ha färgskärm!! 99% av oss har ju till ockmed färg i mobilen nuförtiden.. ;-)

Kommentera

Skall man ha ett bluechartkort i, såvisst då köper jag att folk vill ha färg för att enklare kunna följa bottentoppografin, men annars ser jag ingen fördel, köp en elmotor för dom pengarna ist Eller en RIKTIG PLOTTER Kostar ju ganska likvärdigt med en vass handgps idag?
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
        kan rekomendera garmin 60c finns en del olika beteckningar efter 60c?? men jag hade en 60c för ett tag sedan och den har tillräckligt bra skärm för att även navigera efter i typ mörker eller till en viss position. köp en begagnad med bluechart redan inlagt. om du vill komma billigare undan..
        Håller med. Har en äldre Garmin 60C som har inbyggt minne till skillnad från övriga Cx CSx som har microSD-minne. Tankar över bluechart, fritidskartor etc från datorn vilket funkar fint. Ska ge mig på att göra kartografi i Mapwel någon dag när jag har tid över .

Kommentera

Ok.
          Nu får någon förklara lite närmare vad bluechart är.
          Ska man ha med kartor inlagda oxå?
          Den jag lånade hade definitivt inte nån sån.
          Jag fiskar inte i sådana vatten som är kända och har sjökort vad jag vet iaf.

Kommentera

Bluchhart är garmins sjökort som du kan köpa å lägga i GPSen finns för haven å våra större sjöar. Frilufskartan heter motsvarigheten till grönakartan.
            Köp en Garmin 76CSX eller 76CX mycke fin gps, lägg sedan in Frilufskartan (Köp eller ladda ner på nätet). Då har du en kalas GPS till sommar och vinter fiske, mycke fin att hitta stigar/ vägar så du kommer så nära vattnet som möjligt. Lägger du in Bluchart har du en GPS som funkar bra till trolling på våra sjöar.

Färgskärm är ett måste tycker jag. Har haft äldre Garmin 72 ,76 å dessa är gamla å slöa.
            Men det är ju så en kostnadsfråga.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
            72 svar
            6 200 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg tobs