Givare till lowrance x125 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Givare till lowrance x125

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Givare till lowrance x125

Tjoo!
    Någon som har en funktionabel givare till ett lowrance x125 liggande och vill bli av med?
    Är det någon som vet om någon annan givare som passar till x125? dvs. om det är samma givare till något annat ekolod? Z

Samma givare till flera ekolod???

Är det någon som vet om en givare är kompatibel till flera olika ekolod? Sitter det likadan givare som på X125 på andra ekolod? Vilka? Hur får jag svar på en sån fråga? Z

Kommentera

På Lowrance är det kontaktformen som avgör så passar kontakten på givarkabeln i instrumentet så brukar det funka tillsammans, sen måste Du ju kolla Mhz på givaren om det är enkel eller dubbelfrekvens men X-125 ska klara både och så titta på kontakterna!

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderMan Visa inlägg
        Är det någon som vet om en givare är kompatibel till flera olika ekolod? Sitter det likadan givare som på X125 på andra ekolod? Vilka? Hur får jag svar på en sån fråga? Z
        Att en 125givare passar på ett annat 125lod är jag 99,9% säker på.

Du ringer till en återförsäljare, t.ex. Olssons Fiske 050413518 och snackar med Niklas.

Du kan ringa till Navpoint också, www.navpoint.se
        sigpic

Kommentera

Tjoo!
          Någon som har en funktionabel givare till ett lowrance x125 liggande och vill bli av med?
          Är det någon som vet om någon annan givare som passar till x125? dvs. om det är samma givare till något annat ekolod? Z

Läs på den lilla kromade tagen som sitter på originalgivarens kabel

Sen Ebay om det verkar dyrt här fynd kan göras med lite tur

HST-WSBL

Transom-mount, skimmer with built-in temperature sensor.

Works with: LCX-110C, LCX-111C HD, LCX-17M, LCX-20C, LCX-25C, LCX-26C HD, LMS-332C, LMS-334C iGPS, LMS-480, X102C, X125, X135, X52
          Senast ändrad av TAMTAM; 2008-01-15, 13:05.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Lowrance har en utmärkt sida där du kan se vas som passar.
            Välj bara vilket lod det handlar om så dyker de olika varianterna upp:
            http://www.lowrance.com/Products/Accessories/

Jag skall precis köpa en extra givare till mitt X-100C och det verkar vara samma.
            Det som stör mig är att powerkabeln e skitdyr och det verkara bara var den med massa anslutningar som passar till mitt lod. Skulle varir sweet om det var som med mobilkablar att det fanns kopior...

/Oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Precis!!!

Det retar mig oxå att powerkabeln är svindyr! Jag tänkte oxå sätta en extragivare och en till givare för att kunna sätta ekolodet på sidan när det behövs! Lite surt att det inte finns någon "skarvsladd" till givarkabel och till strömkabeln....... skulle vart det bästa men icke sa dom på navpoint!

Någon som har något annat sätt att lösa problemet? Det finns inte lösa kontakter att köpa enligt navpoint! Z

Kommentera

Jag har ett x-125 och ibland brukar jag låna en polares Färgekolod kombinerat med plotter, tror det heter LMS520C och det funkar kanon. Det om kanske är avgörande är att båda kör i samma frekvens, våra går i 200 kHz, annars kanske det är en annan kontakt ?

Kommentera

Det retar mig oxå att powerkabeln är svindyr! Jag tänkte oxå sätta en extragivare och en till givare för att kunna sätta ekolodet på sidan när det behövs! Lite surt att det inte finns någon "skarvsladd" till givarkabel och till strömkabeln....... skulle vart det bästa men icke sa dom på navpoint!

Någon som har något annat sätt att lösa problemet? Det finns inte lösa kontakter att köpa enligt navpoint! Z
                  Zanderman använd länken jag skickade ovan:

Transducer Extension Cables
                  XT-12BL Part #99-93 $29.95
                  12' transducer extension cable.

XT-20BL Part #99-94 $44.95
                  20' transducer extension cable.

Men surt sa räven att man troligen måste köpa en extra powerkabel...

/Oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Jisses kolla länken förlängningskabel till givare finns strömkabeln förlänger du i andra änden dvs batterisidan ta tillräckligt grov kabel så är det inga problem alls
                    Navpoint vill helt enkelt att du ska köpa nytt till deras pris, alt finns om man ser sej om.
                    Denna exv. http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQ...ishelectronics
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 769 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17