Test av produkt vid försäljning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Test av produkt vid försäljning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Test av produkt vid försäljning

Hej! Ska just kränga iväg ett nytt LCX-112C i dagarna, och den som köper vill såklart testa det, och jag vill inte sälja något som inte fungerar förstås. På vår båt har vi LCX-27C installerat. Skulle det gå att koppla in dess sladdar till LCX-112C för ge en visning av produkten vid försäljningen? Vad jag har förstått är de identiska genom att titta på grejerna (kablaget). Någon som kan bekräfta så att produkten inte börjar ryka när jag ska visa den för köparen...

Passar kontakterna så lär det inte vara några problem, båda har ju dubbelfrekvensgivare och behöver samma spänning så det borde funka att koppla in den Du ska sälja på monterade kablaget, dock får ju kunden inte se att medföljande givare funkar men det kan Du ju rigga provisoriskt och ta ström från båten.

Du vet att man inte ska köra givarna i luften va??

Kommentera

Vore jag som du skulle jag kränga 27an istället plotter skärmen kan aldrig bli för stor...
      Borde inte vara något problem att köra den större maskinen på den mindres kablage skulle vara givaren då tvåfrekvens eller inte dessutom kolla säkringen och säkra efter den maskin som är ansluten styrkan kanske varierar annars kan jag inte tänka mej det är några problem.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Olof Visa inlägg
        Hej! Ska just kränga iväg ett nytt LCX-112C i dagarna, och den som köper vill såklart testa det, och jag vill inte sälja något som inte fungerar förstås. På vår båt har vi LCX-27C installerat. Skulle det gå att koppla in dess sladdar till LCX-112C för ge en visning av produkten vid försäljningen? Vad jag har förstått är de identiska genom att titta på grejerna (kablaget). Någon som kan bekräfta så att produkten inte börjar ryka när jag ska visa den för köparen...
        Så här står det på Lei´s sida

Power Cable. PC-27BL

Works with: GlobalMap 5200C, GlobalMap 5300C iGPS, GlobalMap 7200C, GlobalMap 7300C HD, GlobalMap 8200C, GlobalMap 8300C HD, GlobalMap 9200C, GlobalMap 9300C HD, LCX-112C, LCX-113C HD, LCX-27C, LCX-28C HD, LCX-37C, LCX-38C HD, LMS-520C, LMS-522C iGPS, LMS-525C DF, LMS-527C DF iGPS, X-510C, X-515C DF

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Vore jag som du skulle jag kränga 27an istället plotter skärmen kan aldrig bli för stor...
          HeHe precis min tanke med, behåll 10,4.an och skicka 7.an det skulle jag göra iaf

Kommentera

Ja vad gäller ekolod funkar en 5 tums skärm utmärkt men plottern ska vara STOR! mvh
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Tack för snabba svar! Tyvärr får inte 10.4:an plats på pulpeten på en linder 400 med ruta! Och ska sanningen fram är det en pengafråga dessutom

Kommentera

Tack för snabba svar! Tyvärr får inte 10.4:an plats på pulpeten på en linder 400 med ruta! Och ska sanningen fram är det en pengafråga dessutom
                Klart den får plats?
                Bifogade filer
                Senast ändrad av Flodebanan; 2007-12-29, 00:48.
                sigpic

Kommentera

Hehe, ja kanske med ett sånt fäste. Men det där är väl ingen 10.4"? Snarare 5"
                  //Olof

Kommentera

Hehe, ja kanske med ett sånt fäste. Men det där är väl ingen 10.4"? Snarare 5"
                    //Olof
                    Ja, men 10an borde också få plats om man tittar på bilden. Fästet heter R-A-M och är skitsmidigt, vill man kika på lod och plotter från mitttoften när det skall ros eller lik. så är det inga som helst problem. Går att ställa precis hur som helst.
                    Enda nackdelen är att det har en tendens att "vika" sig lite i farter runt 20knop i riktigt gropig sjö, men det är ju inte varje dag man ligger o pressar så.
                    Senast ändrad av Flodebanan; 2007-12-29, 09:08.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 765 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri