Har nu äntligen hittat en liten båt. Nu behöver jag tips på billigt och bra ekolod och funderar lite på elmotor, men prioriterar hellre ekolodet före elmotor. Jag lever på studiemedel så inget för high tech =) Så bara kom med tips och ideer
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ekolod och elmotor
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inläggHar nu äntligen hittat en liten båt. Nu behöver jag tips på billigt och bra ekolod och funderar lite på elmotor, men prioriterar hellre ekolodet före elmotor. Jag lever på studiemedel så inget för high tech =) Så bara kom med tips och ideer
När det blir dags för elsnurra så blir tipset en Minn Kota.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggEagle Cuda 168 kanske, det är enkelt och billigt men fullt tilltäckligt för normala förhållanden och dem vatten Du kan vara på med en liten båt.
När det blir dags för elsnurra så blir tipset en Minn Kota.
Jag hade en Minn Kota av mindre (minsta?) modell på min förra båt och den fungerade hur bra som helst.
Kommentera
-
Jag har ett portabelt eagle cude 128. Finns det inställningar på det som gör att det visas fiskbågar istället för fisksymboler? Har kikat endel på instälningarna men ej hittat på det så jag har väl tagit för givet att det inte finns.
Frågan är om det finns fiskbågar på detta lod eller om det bara är på de senare eagle loden?
Kan annars säga att det är ett bra och pålitligt lod och så även är det billigt. Med som sagt det är långt ifrån det värsta.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MeskMatte Visa inläggJag har ett portabelt eagle cude 128. Finns det inställningar på det som gör att det visas fiskbågar istället för fisksymboler? Har kikat endel på instälningarna men ej hittat på det så jag har väl tagit för givet att det inte finns.
Frågan är om det finns fiskbågar på detta lod eller om det bara är på de senare eagle loden?
Kan annars säga att det är ett bra och pålitligt lod och så även är det billigt. Med som sagt det är långt ifrån det värsta.
Kommentera
-
Får jag passa på och fråga: Kan någon berätta hur man stänger av GPS'n på ett Eagle Cuda 250 ???
Lite irriterande om man bara använder ekolodet och det till och från varnar för "Ur kurs!"...
I övrigt är jag kanonnöjd med ekolodet!Det man inte minns har aldrig hänt !
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Karvid Visa inläggFår jag passa på och fråga: Kan någon berätta hur man stänger av GPS'n på ett Eagle Cuda 250 ???
Lite irriterande om man bara använder ekolodet och det till och från varnar för "Ur kurs!"...
I övrigt är jag kanonnöjd med ekolodet!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggDet brukar göras under huvudmenyn/Larm och där stänger Du av "Ur kurs" larmet
Stort TACK !!!Det man inte minns har aldrig hänt !
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggProva med att stänga av funktionen Fish ID så lär Du se bågar istället för symboler
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 766 visningar
0 gillar