Lowrance LCX-27c från USA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance LCX-27c från USA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan du lägga in varifrån du köpt den och vilken utförande (länka gärna) så skall jag svara snabbt hur det ligger till.

Antennen skall kopplas in på den t-koppling som medföljer, alltså in på NMEA 2000 nätverket, samma som den sekundära strömförsörjningen sköter.

/K

Ursprungligen postat av Palmert Visa inlägg
    Oj då, är du säker på det?
    Det var inte med någon antenn men å andra sidan var man tvungen att köpa till givaren till lodet som tillbehör.. Så det kanske lutar åt att jag gjort missen att inte köpa någon antenn.. Ush det känns dyrt...
    Det förklarar ju problemet iaf, även om jag hade hoppats på att det var nåt annat..
    Tack iaf..
    sigpic

Kommentera

Bör det inte vara en ekolodsgivare (den svarta prylen) och en gpsmottagare (den vita hockeypucken) som ska kopplas in?

Om jag läst rätt så finns det ingen gpsmottagare?

Och då får man ingen signal?
      Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
        Bör det inte vara en ekolodsgivare (den svarta prylen) och en gpsmottagare (den vita hockeypucken) som ska kopplas in?

Om jag läst rätt så finns det ingen gpsmottagare?

Och då får man ingen signal?
        Ang den "svarta prylen" så behöver den inte vara tillkopplad när man initierar GPS-motagaren/plottern. Klart det underlättar om man har en GPS-antenn

Kanske han inte har någon och då blir det svårt, fruktansvärt svårt . Håller en slant på att han har GPS (men nu blev jag osäker)?

mvh Flodström
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Antennen har kontakt direkt till lodet/nätverket ingen lödning eller så, den är vit, rund och platt, borde stå Lowrance 2000 eller nåt liknande på sidan dessutom i förpackningen till den borde det finnas med en vit kon som man kan montera den på för att i sin tur montera denna på standard antenngänga, till alla rena plottrar utan inbyggd antenn ingår den typ Global map etc. vid kombinationsinstrument kanske den är ett tillbehör om man vill utnyttja den inbyggda plotterfunktionen och som sagt antennen kräver fri sikt av himlen GPS signaler är högfrekventa det räcker med att du håller handen ovanför den för att den ska tappa, normalt funkar det dock utan problem genom glas plast kapell etc.
          Senast ändrad av TAMTAM; 2007-09-25, 05:01.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Palmert Visa inlägg
            Nej jag har anslutit bägge, men nu när jag slår på den så säger den "GPS Modulen Svarar Inte" Vet ni om den säger så för att den inte har signal eller av någon annan anledning?
            Den säger så för att GPS Modulen inte får någon ström,dubbelkolla dina anslutningar...

Kommentera

LCX-27 har inte inbyggd antenn... på vissa ställen måste du välja till den och kan även välja mellan flera olika ekolodsgivare
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Som alla har skrivit här, du behöver en antenn Vi har själva LCX-27C. Kolla vad de tar i Sverige innan du beställer från utlandet, med tanke på frakt för en förhållandevis billig pryl.

Kommentera

En gps-puck till lcx 27:an kostar nästan 3000 sek här hemma

Kommentera

Ursprungligen postat av Viesker Visa inlägg
                    En gps-puck till lcx 27:an kostar nästan 3000 sek här hemma
                    Rent jävla löjligt pris, brukar betala ca 300spänn för USB ansluten till mina datorer på Ebay tål utomhusbruk precis lika bra och har långt bättre prestanda (om de inte uppgraderat GPS modulen till 20kanaler som de flesta andra har idag)
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                      Undrar om du har en "självtest" som du kan köra? D.v.s. att lodet/plottern/GPS:en kan köra en spesiell inbyggd test-sekvens för att checka om allt fungerar? Jag hade det på min gamla Lowrance LMS-350A. Kolla i manualen.

Den inte så hyggliga biten var när min GPS-antenn pajade (LGC-1 til 350A). Fick samma medelande som du har fått nu, men behöver inte betyder att du har samma fel. Kolla kontakter och ledningar. Är det en kontakt på GPS antennens kabel eller har du fått koppla samman lösa ledningar? Om så, kolla att du har kopplat rätt, lätt att det blir fel.

mvh Flodström
                      Det verkar inte finnas nån självtest på den här modellen.
                      Jag har ingen antenn, det verkar luta åt att det är problemet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 795 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10