Sådär vågar man tanka hem kartorna nu eller? såg att kartorna syns nu på hemsidan också så antar allt är normalt igen efter 100 år?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Genesis Maps problem
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
Jag är rätt säker på att den ändringen gjordes redan i våras, jag reagerade på samma sak när jag satt och kikade på kartor då.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
Du som kan massa om sånthär.
Det synes som att man nu inte har enskilda nedladdningfiler för varje sjö, utan laddar ner ett område som inkluderar flera vatten ibland.
Något du har mer info om?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
Jag som inte använt tjänsten på länge, så hade missat den featuren!
Kommentera
-
Team Colibri har du koll på om man kan ändra baskartan som är laddad i ett Hook Reveal 9 TS?
Jag hade tänkt att endast använda mig av Social Maps men själva landlinjen är helt fel med det som kom laddat som default.
Skulle vilja undvika att behöva köpa ett C-Map Discover kort endast för att få någorlunda rätt landlinje.
Kommentera
-
Nei, du kan ikke endre bakgrunnskartet men du kan bruke andre kart som ikke koster penger. Social Map som du nevner har helt andre strandlinjer enn bakgrunnskartet, Open Street Map er et annet gratis alternativ. Du kan selvfølgelig tegne ditt eget kart og konvertere til AT5-formatet også om du ønsker det.
Slik fungerer Open Street Map:
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggNei, du kan ikke endre bakgrunnskartet men du kan bruke andre kart som ikke koster penger. Social Map som du nevner har helt andre strandlinjer enn bakgrunnskartet, Open Street Map er et annet gratis alternativ. Du kan selvfølgelig tegne ditt eget kart og konvertere til AT5-formatet også om du ønsker det.
Slik fungerer Open Street Map:
https://teamcolibri.blogspot.com/201...nn-pa.html?m=1
Jag har provat det nu och det fungerar. En liten fråga dock, kan man på något vis kombinera datat ifrån Social Maps med den nya kartan?
Och hur fungerar det, när jag börjar logga eget ekolodsdata, kommer alla djupkurvor som jag själv loggat bli tillgängliga oavsett vilken kartkälla jag väljer?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av frutty Visa inlägg
Tusen tack! Det var precis något sånt här jag ville hitta.
1. Jag har provat det nu och det fungerar. En liten fråga dock, kan man på något vis kombinera datat ifrån Social Maps med den nya kartan?
2. Och hur fungerar det, när jag börjar logga eget ekolodsdata, kommer alla djupkurvor som jag själv loggat bli tillgängliga oavsett vilken kartkälla jag väljer?
2. Hvis du tenker på Genesis Live så vises det som et lag over alle kart basert på AT5. (I praksis alle andre kart enn Navionics.)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
1. Tenker du på å kombinere Open Street Map og Social Map? Det går an, men eksport-innstillingene når kartene lages må være identisk. Jeg har fått det til på feks Elite HDI, men ikke på HDS. Sannsynligvis brukes det høyere Atlas-verdi i AT5-filene C-Map genesis lager for HDS, og kartfilene fra Open Street Map må ha samme Atlas. Da må man enten prøve seg frem, eller kontakte support (C-Map Genesis) og høre om de kan fortelle hvilke eksportverdier de bruker, og så bruke de samme når man lager kartet fra Open Street Map. Litt teknisk, men fult gjennomførbart hvis man bare vet hvilke innstillinger det skal eksporteres for.
2. Hvis du tenker på Genesis Live så vises det som et lag over alle kart basert på AT5. (I praksis alle andre kart enn Navionics.)
Men då tror jag att jag kommer klara mig på den nya "baskartan" jag laddade ner via Open Street Map + egen mappat Genesis Live data som overlay.
Jag får helt enkelt puttra runt och logga, det görs ju även automatiskt när man fiskar av! :-)
Tack igen Team Colibri och såklart, skitfiske!
- Gillar 1
Kommentera
-
Hej
Har bekymmer att få till skuggningen/färgerna på djupkartan på Social Maps.
Bifogar bilder. Det är ett HDS Live lod. När jag ändrar skuggningen/färgerna i anpassad skuggning, såväl på Djup 1 som 2, sker inte ändringen på kartan utan samma färgpalett är kvar.
Någon som kanske vet vad jag gör fel?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 684 visningar
0 gillar