Genesis Maps problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Genesis Maps problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg

sist jag kollade (som varandes snålskjutsåkande fattiglapp) så var det mycket som inte funkade för mig att kolla...
    Okej vad synd...
    Fick tipset av en träningskompis igår, verkar vara ett otroligt bra verktyg om det nu kan hoppa igång igen.

Kommentera

Ser inte ut som de fått igång allt. Chart explorer verkar fungera men genesis maps visar inga kartor alls.
      jag lär nog vänta med att hämta kartor tills jag ser att allt är igång.

Kommentera

Det står på deras sida att inte alla funktioner är igång ännu så det är ingen mening att ens försöka ladda hem något för det verkar inte funka ändå.
        Bra att det verkar gå framåt med sidan så förhoppningar är allt igång igen inom kort.

Kommentera

Är inne på Social Maps och det verkar vara igång nu. Har inte testat att ta hem några kartor men dom finns så man kan se dem. Iallafall för mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
            Är inne på Social Maps och det verkar vara igång nu. Har inte testat att ta hem några kartor men dom finns så man kan se dem. Iallafall för mig.
            Tack för infon!
            Det fungerar för mig också :-) men verkar saknas väldigt mycket mappat område i Mälaren utanför Västerås?
            Kan det vara så att dom tappat massor av data eller har det alltid sett ut så?

Kommentera

Når siden kom opp igjen var det med et forbehold:

"The Genesis team is bringing systems back online.
              The Genesis team has been hard at work getting the systems back online. Unfortunately, the site is not 100% yet. The team is making significant progress getting back to full functionality. You have access to your trips but you can't download any maps yet. Social Map is not working right now, you’ll be able to view the map and see your favorite waterbodies but there is no depth or hardness visuals. Any trips that are uploaded will take longer than normal to process. Our servers are being overwhelmed with trip processing. We'll post updates as they happen. Thank you for patience.
              "

Her vil både funksjonalitet og data komme gradvis inn igjen i Social Map etterhvert som kart er regenerert.
              Team Colibri

Kommentera

Verkar fungera nu igen, lyckades ladda ner!

Kommentera

Någon som vet om det går att ladda upp till Social maps? kan inte minnas att jag sett det innan problemen uppstod, men hittar massa info om hur man gör, men hittar inget av det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                    Når siden kom opp igjen var det med et forbehold:

"The Genesis team is bringing systems back online.
                    The Genesis team has been hard at work getting the systems back online. Unfortunately, the site is not 100% yet. The team is making significant progress getting back to full functionality. You have access to your trips but you can't download any maps yet. Social Map is not working right now, you’ll be able to view the map and see your favorite waterbodies but there is no depth or hardness visuals. Any trips that are uploaded will take longer than normal to process. Our servers are being overwhelmed with trip processing. We'll post updates as they happen. Thank you for patience.
                    "

Her vil både funksjonalitet og data komme gradvis inn igjen i Social Map etterhvert som kart er regenerert.

Du som kan massa om sånthär.
                    Det synes som att man nu inte har enskilda nedladdningfiler för varje sjö, utan laddar ner ett område som inkluderar flera vatten ibland.

Något du har mer info om?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

Du som kan massa om sånthär.
                      Det synes som att man nu inte har enskilda nedladdningfiler för varje sjö, utan laddar ner ett område som inkluderar flera vatten ibland.

Något du har mer info om?
                      Jag är rätt säker på att den ändringen gjordes redan i våras, jag reagerade på samma sak när jag satt och kikade på kartor då.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 691 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17