Tjena, har lite problem med att min elmotor stör ut ekolodet och skulle uppskatta om någon kan hjälpa mig. Motorn är en Minn Kota Powerdrive v2 med iPilot, ekolodet/plottern är en humminbird 798cxi. Problemet jag har är att så fort man kör igång propellern så störs ekolodet ut och det går helt enkelt inte att se skillnad på botten, fisk osv för att det är så mycket störningar.
Motorn och ekolodet är kopplat på samma batteri då det endast finns ett batteri i båten. Ekolodsgivaren är monterad bak och elmotorn fram. Kabeln från ekolodsgivaren går alltså inte i närheten av elmotorn. Den enda kabeln som går i närheten av elmotorn är elkabeln till själva ekolodet. Misstänker därför att det på något sätt blir störningar därigenom?
Någon annan som haft samma problem? Hur löste ni det?
Motorn och ekolodet är kopplat på samma batteri då det endast finns ett batteri i båten. Ekolodsgivaren är monterad bak och elmotorn fram. Kabeln från ekolodsgivaren går alltså inte i närheten av elmotorn. Den enda kabeln som går i närheten av elmotorn är elkabeln till själva ekolodet. Misstänker därför att det på något sätt blir störningar därigenom?
Någon annan som haft samma problem? Hur löste ni det?
Kommentera