Portabel givarhållare för Garmin GT-20 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portabel givarhållare för Garmin GT-20

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Portabel givarhållare för Garmin GT-20

Hej,

Jag går i tankarna på att införskaffa en portabel givarhållare för min Garmin Striker 4CV Plus som använder en GT-20 givare.

Jag har sökt runt online men det finns ont om specs för vilka givare olika hållare fungerar med, så jag undrar om någon har erfarenhet av att para dessa? Stort plus om jag kommer undan under 1000kr.

Tack!
    Emil

https://www.dogger.se/givarhallare-82-cm. Bra pris med, har själv denna (lite moddad) fast till ett Hummingbird.
    Flink kör med just ett Garmin Striker 4 och i denna film (https://www.youtube.com/watch?v=UpNwEyw8DUo&t) kan du se han använder just denna givarhållaren. Kolla runt 1:50min in så ser du lodet och givarhållaren.

Kommentera

shove82 tusen tack för snabbt svar. Jag tror inte han kör med 4'CV' versionen som använder GT-20 givare (ska fråga under videon), för den länken du gav speccar 16mm bredd för där man för in givaren, och GTn är mer 22-24mm. Tack iaf!

Kommentera

Den borde kanske passa "utanför" istället? Ett par extra brickor som fyller ut bara och en lite längre skruv.
        Annars går det alltid med en bit trä, lite pvc rör och en tving

Kommentera

Ah såklart det går utanför, det är ju så jag ska göra. Ibland stirrar man sig verkligen blind innanför boxen - tack!

Kommentera

Lätt att göra ibland. Men hoppas det funkar!

Kommentera

Aj nej den går inte utanför - för fästet är solit på insidan. Men jag snickrar jag ihop en liten adapter, postar resultat när jag är klar.

Kommentera

När jag skaffade mig mitt första och enda ekolod var under den tiden jag fiskade i många olika sjöar runt Huskvarna-Anebyregionen så skruvade jag fast givaren på en lagom lång trädbit som jag skruvade fast med en tving i aktern och själva ekolodet hade jag ståendes jämte mig på aktersitsen. Det var många sjöar och sjöbottnar som blev utforskade på det sättet.
                I Ralången och vid föräldrarnas sommarstuga så hade jag egna båtar. I övriga hyrde jag båt om jag inte lastade upp min båt på ett släp där jag visste att det fanns tillgång till ramp. På min egna båt i Ralången så hade jag fasta spöhållare som jag bara tog bort till vintern när jag drog upp båten och vände den upp o ner.
                Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ajfan, surt med hoppas adaptern funkar.
                  Fick själv modda när jag bytte till Hummingbird. Gjorde en platta av aluminium som jag böjde och skruva fast givarhållaren på. Funkar bra för mitt fiske då jag endast kör med elmotor.Click image for larger version

Name:	IMG_20200829_135753.jpg
Views:	402
Size:	3,44 MB
ID:	2558234
                  Bifogade filer

Kommentera

Tack verkligen för inspirationen shove82 - det blir något liknande för mig, kanske med dubbel bock och fäste på utsidorna. Jag planerar också att köra den med elmotor så inga högre hastigheter.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 799 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10