Jag vill bara dra fram en "plint" eller "kopplingsdosa" till under styrpulpeten, så att jag i framtiden kan koppla i mätare och ström till ekolod/lanternor där istället för vid batteriet.
Jag vill hålla det enkelt, max 6 uttag på plinten, (3 mätare, 1 ekolod och lanternor)
Vill sätta en huvudbrytare vid batteriet som bryter rubbet.
Säkringar?
Behövs någon speciell area på kabeln som går från batteriet till kopplingsdosan?
Motorn laddar ju batteriet, så kanske måste sitta något som tar bort den starkare strömmen till kopplingsdosan(jämnar ut till närmare 12,7v)?
Det finns 4 kablar vid fjärreglaget, kan jag ta plus och minus där?
Kan inte mycket el, och får mjäll av att titta på kopplingsschema via google.
Jag kanske ritar ett eget schema för att göra det förståeligt.
Jag vill sätta huvudbrytare vid minuspolen(blå stjärna, ska bryta allt, även startmotor)
Jag vill sätta kopplingsplint och eventuell säkringsplint vid pulpeten (2 blåa blixtar)
Jag vill hålla det enkelt, max 6 uttag på plinten, (3 mätare, 1 ekolod och lanternor)
Vill sätta en huvudbrytare vid batteriet som bryter rubbet.
Säkringar?
Behövs någon speciell area på kabeln som går från batteriet till kopplingsdosan?
Motorn laddar ju batteriet, så kanske måste sitta något som tar bort den starkare strömmen till kopplingsdosan(jämnar ut till närmare 12,7v)?
Det finns 4 kablar vid fjärreglaget, kan jag ta plus och minus där?
Kan inte mycket el, och får mjäll av att titta på kopplingsschema via google.
Jag kanske ritar ett eget schema för att göra det förståeligt.
Jag vill sätta huvudbrytare vid minuspolen(blå stjärna, ska bryta allt, även startmotor)
Jag vill sätta kopplingsplint och eventuell säkringsplint vid pulpeten (2 blåa blixtar)
Kommentera