Min ekolodskarriär har gått i stå! Jag byggde ett fäste till Minnkotas skruvtving men insåg för sent att röret är för kort. Även efter nedsänkning får jag skrovet i vägen på Sidescan och ett fast eko på 2D. Finns det förlängningsrör, eller är jag bara korkad?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Förlängning till Minnkota givarfäste
Collapse
X
-
Till en sån liten båt kan det väl fästet knappast vara för kort?
kan du ta nåt annat förklarande kort istället för hund och fruVinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
-
Förlängning finns nog inte att köpa men röret/riggen borde gå att köpa som reservdel hos Comstedt, finns ju elmotorer som är 54" undra om det röret kan räcka?
Blir det dyrt så skulle jag söka här efter en begagnad bit rör/rigg från nån trasig elmotor... och skarva med järnrör/järnstång invändigt. Ett alurör i samma dimension är ju också en lösning om det finns.
Kommentera
-
Är det så som du säger kan du ju bara bygga en ”trappa” från relingen och tvinga fast den på en lägre nivå annars.
men som sagt är det verkligen för kort?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggTill en sån liten båt kan det väl fästet knappast vara för kort?
kan du ta nåt annat förklarande kort istället för hund och fru
Kommer bättre kort (med lodbild också) efter nästa tur!Non é pericoloso sporgersi
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DJ Mqt Visa inläggMin ekolodskarriär har gått i stå! Jag byggde ett fäste till Minnkotas skruvtving men insåg för sent att röret är för kort. Även efter nedsänkning får jag skrovet i vägen på Sidescan och ett fast eko på 2D. Finns det förlängningsrör, eller är jag bara korkad?
Jag antar att det är motorns riggrör du vill ha längre..
Mät hur långt riggrör du behöver. Kontakta sedan den MINN KOTA återförsäljare där du köpte motorn och specialbeställ ett nytt riggrör med önskad längd. Tänk på att påfrestningen på motorns upptippningsanordning ökar med varje centimeter längre riggrör...
Old Firehand
Leif Engström
Senast ändrad av Old Firehand; 2019-07-11, 17:10.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
Hej DJ Mqt;
Jag antar att det är motorns riggrör du vill ha längre..
Mät hur långt riggrör du behöver. Kontakta sedan den MINN KOTA återförsäljare där du köpte motorn och specialbeställ ett nytt riggrör med önskad längd. Tänk på att påfrestningen på motorns upptippningsanordning ökar med varje centimeter längre riggrör...
Old Firehand
Leif Engström
http://www.trumman.com/fisketips.htmNon é pericoloso sporgersi
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DJ Mqt Visa inläggTipset funkar nog öven om det var röret till ekolodsgivaren jag ville förlängaSenast ändrad av anteman; 2019-07-11, 22:15.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
Old Firehand menar precis som jag att riggröret på elmotorn är samma rör som MK använder sig av när de tillverkar givarfästen, så ett långt riggrör kan möjligen bli vad du behöver beställa för att få ett längre rör till ditt givarfäste. Tyvärr är det nog inte billigt.Non é pericoloso sporgersi
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 705 visningar
0 gillar