Är i färd med att byta ut min MK powerdrive mot en Motorguide Xi (förmodligen 3) 55/54 pga befintlig installation med Lowrance HDS9, HDS9m, (+Totalscan, Point-1 gps) och att jag vill få möjligheten till "autopilot" efter bestämd rutt i plottern vid trolling. Köra med vanliga utombordaren och låta Motorguiden styra. Har kollat runt och blir lite osäker på vilken modell jag behöver eller vad jag väljer bort om jag väljer en enklare modell utan SNR eller kanske tom utan även GPS. Den billigaste (äldre?) varianten utan GPS säljs, vad jag har sett, inte här men kan köpas för dryga 6000kr i staterna.
Förutom att kunna få tillgång till "autopilot" vid trolling vill jag även ha en bra ankar/spot lock funktion.
Finns det fördelar (eller nackdelar) med att välja SNR modellen med inbyggd 83/200-givare i motorn trots att jag har en Totalscan monterad på båten? Hur/när?
Får jag möjlighet till "pinpoint" ankring med en modell utan GPS om den är ihopkopplad med min DHS + Point-1 (antar att Point-1 har minst lika bra noggrannhet som den inbyggda i elmotorn men frågan är om det funkar)?
Ev övriga reflektioner för-/nackdelar?
Förutom att kunna få tillgång till "autopilot" vid trolling vill jag även ha en bra ankar/spot lock funktion.
Finns det fördelar (eller nackdelar) med att välja SNR modellen med inbyggd 83/200-givare i motorn trots att jag har en Totalscan monterad på båten? Hur/när?
Får jag möjlighet till "pinpoint" ankring med en modell utan GPS om den är ihopkopplad med min DHS + Point-1 (antar att Point-1 har minst lika bra noggrannhet som den inbyggda i elmotorn men frågan är om det funkar)?
Ev övriga reflektioner för-/nackdelar?
Kommentera