Ursprungligen postat av stahre87
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilket av dessa lod hade du köpt o varför?
Collapse
X
-
satsa på ett 7tums lod jag har ett helix5 g2 si, tycker si och di är värdelöst ser aldrig något vettigt, det jag använder är gps och autochartlive sam 2d sonar, har svårt att hitta allt annat än betesfisk med 2dFiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik
Kommentera
-
Jag har idag Lowrance på 2st enheter och körde tidigare med Humminbird.
Jag tycker Humminbird var klart bättre och när jag köper nästa uppsättning lod så räknar jag med att gå tillbaka till Humminbird, är inget fan av Lowrance tyvärr trots att jag lagt massa pengar på dem .
Kommentera
-
Garmin Striker är ett bättre 2d lod än Lowrance elit ti. Jag har bägge. Lodet ger skarpare och finare ekon. Däremot är det ett simplare lod med mindre avancerade menyer och så saknar det plotterfunktion. Den självritande kartfunktionen som finns med kommer inte ens i närheten av djupkartorna som man kan köpa till Elite ti. Jag kan inte uttala mig om SI eftersom jag endast har det i min Lowrance TI och inte är erfaren att tolka SI bilder. Jag upplever dock att Lowrance elite ti inte har hög bildkvalité på SI och att jag inte får matnyttig information.
Helst vill jag ha Garmin Livescope men med tanke på priset så känns det inte aktuellt just nu. Kanske om några år när priset sänkts och kvalitén förbättras eller när min ekonomiska förutsättningar ändrats till det bättre. Man ska ej satsa allt på fisket helt enkelt.Senast ändrad av Laxen2; 2018-11-23, 15:50.
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag hade tänkt att uppgradera just för SIs skull. Men ibland verkar det som få använda funktionen. Att göra egna sjökort är ju däremot viktig, samt att kvaltén på downscan är bra. Här verkar det vara 1p Eliten, och 1p för Strikerns 2d. Plotter, naja, jag har Eniro på luren och relativt liten båt. Svårt med det rätta valet. Lägg till att Ohlsson har/hade Eliten för samma peng som Söder har Strikern.
Kommentera
-
Att ha karta är mer värt än man tror. Jag var skeptisk till det men det är ju guld. Nu kan du ju göra din egna i bägge så det är ju inget problem.
SI på Lowrance är inte dålig på något sätt. Garmin kan jag inte yttra mig om så men när jag har jämfört så såg Lowrance ut att vinna den tävlingen.
Elite 7Ti vs Echomap 92sv med GT52.
Pekskärm är najs med.Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Utter Visa inläggFråga: är en Elite 9 Ti totalscan att föredra en Garmin Striker 9 SV + inkl givare?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Utter Visa inläggMed tanke på att min budget är strikt 8000: Hellre Elite 7Ti än Striker 9?
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 790 visningar
0 gillar