Garmin echomap plus - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin echomap plus

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garmin echomap plus

Tja! Har en fråga ang garmins nya echomap plus serie.

Såhär är det. Vill ha två 92SV enheter(en fram en bak) som ska nätverkas.
    Vill dessutom ha gt52 givare bak och panoptix livescope fram. Kommer det här vara möjligt med echomap plus serien?

Har inte lyckats utröna riktigt om det går i praktiken. Sett flera forum där dom nämner att med nätverkshuben från garmin så går det ihop.
    Så min fråga är om det finns någon mer insatt i garmin här som VET i praktiken om det går eller inte?
    Mvh F

Om inte vår "norrman" går in med fakta här så kan man kanske enklast och snabbast få svar på supporten. Garminsupporten har varit suverän de gånger jag plingat upp dem.
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
      Om inte vår "norrman" går in med fakta här så kan man kanske enklast och snabbast få svar på supporten. Garminsupporten har varit suverän de gånger jag plingat upp dem.
      Pratade med dom. Hon sa att det inte ens gick att nätverka enheterna. Medans på flera forum så framgår det tydligt att det går.

Kommentera

Vid något tillfälle sade de till mig att det måste vara GPSMAP för nätverkeriet. Men det var ju då sas.
        __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Jeg vil anbefale deg å gå opp på GPSMap for din bruk, fordi de modellene er beregnet på nettverk og har alle nettverksfunksjoner både via NMEA og ethernet.

Men når det er sagt....
          Garmin sa ved lansering av Echomap Plus at de to største størrelsene skulle få mulighet til å dele ekkoloddgiver over ethernet, dette skulle skje via softwareoppdatering i kløpet av sommeren 2018. Jeg vet ikke om den oppdateringen har kommet, hvis support sier nei er det all grunn til å anta at den ikke har kommet. At de sier kategoriske nei er litt rart, de burde sagt "nei men vent en måned".

Ring support en gang til og spør om softwareoppdateringen. Hvis de fortsatt sier nei, så gi meg et hint så skal jeg sjekke med Garmin sentralt.
          Team Colibri

Kommentera

Jag har 2 echomap plus. Kör en givare som dom delar på. Men om du ska köra panoptix kommer du behöva en hubb som du kopplar in panoptixen och loden till. Eftersom loden bara har en koppling kan du inte trycka in panoptixen och nätverka. Men med hubb ska det fungera.

Kommentera

Ursprungligen postat av dashen Visa inlägg
              Jag har 2 echomap plus. Kör en givare som dom delar på. Men om du ska köra panoptix kommer du behöva en hubb som du kopplar in panoptixen och loden till. Eftersom loden bara har en koppling kan du inte trycka in panoptixen och nätverka. Men med hubb ska det fungera.
              Härligt. Lite sån info jag ville ha. Då förstår jag problematiken. Svårt att greppa om man inte vet att panoptix och ethernet delar ingång.

Delar dom på samma kartplotter över nätverket också? Har läst vissa som pratat om svårigheter att dela waypoits etc

Kommentera

Echomap deler waypoints (men ikke kart) via NMEA0183.
                Team Colibri

Kommentera

Har kopplat Nmea nätverk. Dom delar waypoints. Jag har ett varsitt SD minne i dom och använder quickdraw enbart. Men tror inte dom delar sjökortet. Vart fiskar du?

Kommentera

Ursprungligen postat av dashen Visa inlägg
                    Har kopplat Nmea nätverk. Dom delar waypoints. Jag har ett varsitt SD minne i dom och använder quickdraw enbart. Men tror inte dom delar sjökortet. Vart fiskar du?
                    Okej. Men är det då möjligt att köra ett minneskort med kartplotter i enheten i pulpeten och sen bara köra quickdraw i den främre enheten. Tänker att ett färdigt kartplotter är mest intressant vid transporter eller när man rekar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 778 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17