Lowrance Hook 7 - Rödingvertikal Vättern (Brusreduc.?) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance Hook 7 - Rödingvertikal Vättern (Brusreduc.?)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance Hook 7 - Rödingvertikal Vättern (Brusreduc.?)

Hej!

Har nu provat på lite rödingvertikal två gånger på Vättern med detta ekolod.
    Första gången hade sjön legat helt stilla ett par dagar, ekolodet fungerade hur bra som helst. Klar bild med fina träffar på både jigg och fisk.

Andra gången, samma ställe/område. Denna gång hade det varit lite blåsigare ett par dagar, sjön hade precis lagt sig när vi kom ut.
    Märkte att det var betydligt mer strömt i vattnet, något jag också kunde se på ekolodet (?) då hela skärmen var helt full med linjära streck och "massa skit". Undrar mest om det finns någon "brusreducering" till detta på Hook 7?

Provade ändra dom "basic" sakerna såsom att ändra känslighet o.s.v o.s.v utan framgång. Provade också att förflytta oss förbi strömmarna och där blev ju bilden bra igen men som sagt, går det filtrera bort "skiten" på lodet på något sätt?

Tack på förhand.

Har du skjermbilder? Streker på skjermen kan tyde på helt andre problemer enn turbulent vann, men det er rart at de forsvinner etter at dere flyttet på dere. Du lå ikke tilfeldigvis i nærheten av en annen båt?

Ja, du kan justere på både overflatefilter og det generelle støyfilteret.
    Team Colibri

Kommentera

Nej tyvärr, inga bilder! Ska försöka ta några nästa gång.

Tänkte mest om det är någon inställning jag missat, som "filtrerar" bort turbulens/strömmar och ger mer träffar på fisk/jigg. Har för mig att Garmin har en sådan funktion (?) men hittar inget liknande på mitt ekolod.

Nej det var ingen båt i närheten direkt, har hört att det kan skapa störningar. Hade också min motor avslagen, ingen annan elektronik.
      Fungerade ju som sagt bra endast några 100 meter bort från denna plats - men där fanns ingen fisk

Kommentera

Garmin har akkurat de samme filterne, de bare heter noe annet.
        Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
        1 020 svar
        127 778 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Team Colibri