Nyligen köpte jag en mindre plastbåt som komplement till den ordinarie båten Galeon 660 wa. I den stora båten har jag en HDS Touch 9 gen II med Airmar P66 och sidescan. Dessutom har jag ett Hook-4X som jag använder till isfiske och även komplement till stora båten. Det lilla Hook-4X lodet hade varit ok till den lilla nya båten om jag bara kunnat logga ekolodsdata.
För att kunna logga har jag plockat ur HDS enheten och kompletterat den med Hook-4X:s strömkabel och givare. Arrangemanget fungerar tillfredsställande men jag saknar en down scan bild som finns i Hook-4X och givetvis HDS:en när den sitter i stora båten.
Går det att få till en down scan med den givaren och rätt inställning? Jag har provat olika inställningar av givare men det verkar inte göra någon skillnad.
Går det att köpa till någon annan enkel givare till HDS:en som ger down scan imaging?
Obs, HDS bilden har inte vertikala linjer i verkligheten.
Mvh
Johnny
För att kunna logga har jag plockat ur HDS enheten och kompletterat den med Hook-4X:s strömkabel och givare. Arrangemanget fungerar tillfredsställande men jag saknar en down scan bild som finns i Hook-4X och givetvis HDS:en när den sitter i stora båten.
Går det att få till en down scan med den givaren och rätt inställning? Jag har provat olika inställningar av givare men det verkar inte göra någon skillnad.
Går det att köpa till någon annan enkel givare till HDS:en som ger down scan imaging?
Obs, HDS bilden har inte vertikala linjer i verkligheten.
Mvh
Johnny
Kommentera