Biltemas ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Biltemas ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Känner mig rätt övertygad. Priset på biltema lodet är inte tillräckligt bra för att det är värt att chansa. Och använda mitt helix känns inte aktuellt heller. Dyra givare och lite klumpigt när båten det handlar om är en liten HR 325.
    Men är det x4 man ska kolla efter i den prisklassen? Kanske inte finns så många bra, små och billiga lod?

Kommentera

Jag köpte ett x4 begagnad för 500,- här på forumet. Så håll koll på annonserna.

Kommentera

Hehe, bara för att försvåra ditt beslut lite ytterligare...
        Jag skulle satsat på ett kombilod för Insight genesis är väldigt trevligt att ha. Hook 4 funderar jag själv på till kajaken.

Kommentera

Finns några på blocket till bra pris såg jag, annars hittade jag ett hook 4x demo EX för 1200:-

Letar själv efter en givare eller ny kombienhet för att göra portabelt.

Kommentera

Jag hade gjort följande, monterat snabbkopplingar på elkabeln till helixen som sitter i trailerbåten så att den är flyttbar mellan båtarna, köpt en extra givare begagnad (jag har en till salu billigt), skaffat lämpligt batteri. Displayen kan man bygga någon egen hållare till om det känns viktigt, jag har min ligger löst i en väska i lilla båten och det funkar för mig. Fördel är såklart att du får med SI vilka inga billiga lod har, och slipper lära dig ett nytt lod vilket kostar fisketid.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
              Hehe, bara för att försvåra ditt beslut lite ytterligare...
              Jag skulle satsat på ett kombilod för Insight genesis är väldigt trevligt att ha. Hook 4 funderar jag själv på till kajaken.
              Är rätt ganska elektronik ointresserad. Har massa funktioner på mitt helix jag aldrig använt. Har lodet endast till att kolla djup och botten struktur. Och hitta stim med betesfisk. Temperatur är också trevligt sen lättillgänglig klocka är väldigt praktiskt för en stressad småbarns pappa.
              Mer behöver jag inte.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                Jag hade gjort följande, monterat snabbkopplingar på elkabeln till helixen som sitter i trailerbåten så att den är flyttbar mellan båtarna, köpt en extra givare begagnad (jag har en till salu billigt), skaffat lämpligt batteri. Displayen kan man bygga någon egen hållare till om det känns viktigt, jag har min ligger löst i en väska i lilla båten och det funkar för mig. Fördel är såklart att du får med SI vilka inga billiga lod har, och slipper lära dig ett nytt lod vilket kostar fisketid.
                Sett vilket pris hummibird vill ha för extra givare. Så länge du inte bedriver välgörenhet så tror jag att den kommer bli för dyr. Men visst säg ett pris så får vi se.
                Men precis som jag skrev tidigare så använder jag ytters få funktioner på lodet. så ett enklare duger gott och väl åt mig. Då har jag dessutom 2. Och kan använda det mindre lodet i fronten på min trailer båt som jag kan få nytta av när mitt kastdäck blir färdigt..

Kommentera

Tja, en tusenlapp borde det väl vara värt, gav något i stil med 3800 för givare och switch vill jag minnas.

Kommentera

Jag kör med ett Garmin Striker 4 som jag flyttar mellan pimpelskryllan och båten. Den har Chirp och ger bra upplösning och är hyfsat ljusstark för sitt pris. Har även kartplotter och GPS.
                    Kostar runt 1200:- med givare. Kan varmt rekommendera denna!

Kommentera

Ursprungligen postat av majo72 Visa inlägg
                      Jag kör med ett Garmin Striker 4 som jag flyttar mellan pimpelskryllan och båten. Den har Chirp och ger bra upplösning och är hyfsat ljusstark för sitt pris. Har även kartplotter och GPS.
                      Kostar runt 1200:- med givare. Kan varmt rekommendera denna!
                      Har sneglat lite på den. Få se vilken man hittar till bäst pris.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 774 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17