Hds3 motorguide koppling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hds3 motorguide koppling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hds3 motorguide koppling

Har köpt hds3 och uppdaterat det från lowrance .se hemsida plus köpt en ny motorguide som jag har kopplat ihop med nmea 2000,men
    När jag var ute och prova det på sjön så får jag inte upp motorstyrningen på ekolodet,men när jag kör på fjärrkontrollen så kommer det upp på skärmen att jag har tryckt inn ankringsfunktionen .Obs där kom inte inn när jag koppla ihop nätverket att det behövdes uppdatera motorguiden.

Denna video är kanske en bra start

Kommentera

Den hjälper ju inte eftersom jag inte får upp att jag ska uppdatera varken lod eller motor. Mina grejor är nyköpta så det kan ju vara att de redan är uppdaterade eller? Skall kontrollen komma fram direkt när jag startar lodet? eller man måste trycka fram den på något vis? Jag måste ju ha kontakt mellan lod och motor eftersom när jag kör med fjärren och ankrar så kommer det upp på skärmen att akringsfunktionen är aktiverad, och när jag släpper den så försvinner den.

Kommentera

Jag är inte helt säker då jag knappt varit i båten i år, men har för mig att om du trycker en gång på powerknappen på din hds så finns elmotorns styrningar med på den menyn som kommer upp. Har för mig att jag fick uppdatera programvaran på min motorguide för att det skulle funka som det ska, men jag köpte min 2015 så min programvara var säkert äldre än din.

Kommentera

Jag tackar för hjälpen när ja starta upp det idag så var det bara till att trycka på autopilot så fanns allt där.Det har säkert fungerat meddetsamma, handhavande fel från min sida alltså .Nu ska man bara lära sig hur allt fungerar verkar vara bra grejor iallafall,ankringen är helt enorm vid vertikalfiske.

Kommentera

Sannsynligvis har ikke HDSen oppdaget Xi5 skikkelig i nettverket første gangen, men nor du slo alt av og så på igjen dukket den opp. Ikke din feil altså, og hovedgrunnen til at alle på support uansett hva det gjelder alltid spør "har du restartet maskinen".
            Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            127 789 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri