Garmin Echomap 72sv VS 71sv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin Echomap 72sv VS 71sv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garmin Echomap 72sv VS 71sv

Hejsan!

Har fått ett bra erbjudande på en Echomap 71sv men hade snöat in på 72sv egentligen.

Men vad skiljer dom åt mer än chirp?
    Och hur stor skillnad är det mellan med chirp och utan chirp?
    Kan man göra egna kartor med 71sv?

Kan väll tillägga att det är nästan är halva pengen mellan dom 2 loden...
    Skulle klassa mej som rookie på ekolod så det kanske är onödigt att lägga ut dom pengarna när man inte kan få ut mer av lodet än sin egen kunskap. Än...

Hej,

jag har en 91sv, grymt nöjd och ja man kan göra egna kartor. Mycket bra för mig som fiskar i okarterat vatten mestadels. Skulle nog hellre satsa på större skärm än senaste modellen, har aldrig tyckt 9 tum varit vägen (had en en Garmin 421 innan med 4 tums skärm). Kör oftast två eller tre bilder samtidigt, t.ex. sidescan, vanligt och karta. Eller bara karta och vanlig vid förflyttning. Beror naturligtvis på vad du ska ha den till.

Lycka till!
    /Martin

Kommentera

Vafan.. Varför hittar man själv aldrig sånna deals
      Polaren har en 71dv i sin båt. Mycke trevlig o knappa på o skarp bild. Bara sett det in action i öresund o de verka riktigt trevligt den stunden vi va ute.

Kommentera

Härligt att du är så nöjd med den!
        Mina hemma vatten där jag fiskar saknar oxo djupkarta så just därför skulle det vara skoj att kunna kartlägga den.
        Jag har faktist inte kollat upp vad 9" skulle kosta, blir nog till att kolla det imorgon. Tack för tipset!!
        Men 71sv är en bekant som vunnit på en fisketävling som jag kan få köpa loss där av det billiga priset.

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
          Vafan.. Varför hittar man själv aldrig sånna deals
          Polaren har en 71dv i sin båt. Mycke trevlig o knappa på o skarp bild. Bara sett det in action i öresund o de verka riktigt trevligt den stunden vi va ute.
          Hahaha... Är en bekant som vunnit 71sv där av priset.
          72sv har jag bara klämt och känt på i butik men 71sv har jag inte sätt mer än på bilder, och där verkar det ju inte va allt för stor skillnad. Men kanske är större skillnad irl?

Kommentera

Den stora skillnaden brukar vara vilken givare man köper/får med... Sedan beror det på hur man resonerar men att köpa för halva priset och byta oftare brukar göra att man har bättre elektronik i medeltal. Dvs. köp den näst nyaste modellen nu (för halva priset) och samma om 3 år alternativt den senaste nu och ha en hopplöst gammal om fyra år? ;-) OBS. Gäller dock bara elektronik där utvecklingen går så fort.

Lycka till
            /Martin

Kommentera

Den største forskjellen er nettopp chirp, i mine øyne er Garmin med og uten det to helt forskjellige ting. Dog er nok jeg litt mer opptatt av ekkolodd enn gjennomsnittet. For grunne innsjøer er GT52HW-giveren et bra valg til en rimelig penge.

Med tanke på kartlegging så fungerer begge med QuickDraw. Ulempen med QD er selvfølgelig at det binder deg til Garmin og da spesielt med EchoMap siden denne ikke kan logge dybder i sporloggen slik GPSMap kan. Med en GPSMap kan du gjøre begge deler, dvs både bruke QD og logge med sporloggen så man kan lage dybdekart utenom Garmin-systemet.
              Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
              1 020 svar
              127 789 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Team Colibri