SS75M/B75M finnes ikke for aktermontering enda, den kommer i løpet av 2016.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
hjälp med ekolod!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggJag kan tycka att ett utlåtande från en "icke säljande" person väger tyngre än vad en butikssäljare säger.
Och i detta fallet så verkar du ha fått tips av Team Colibri och det finns ingen här inne som kan/vet mer om ekolod och givare än honom.
Så jag hoppas du har tänkt över ditt val noga !
/ HenkeW
Kommentera
-
garmin gt51m-tm är samma som b75m. http://www.thehulltruth.com/semperfi...-series.html#bSenast ändrad av bonkan; 2016-04-07, 14:25.
Kommentera
-
vad tror ni om detta paket? skulle gå på ca 18k i sverige? http://www.ebay.com/itm/Garmin-ECHOM...MAAOSwDuJWuzso
skiljer usa versionerna nått från svenska?? eller är det bara "tuta och köra" ?
vad skiljer för övrigt echomap och gpsmap i praktiken för en vanlig användare??Senast ändrad av bonkan; 2016-04-07, 14:29.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av bonkan Visa inläggvad tror ni om detta paket? skulle gå på ca 18k i sverige? http://www.ebay.com/itm/Garmin-ECHOM...MAAOSwDuJWuzso
vad skiljer för övrigt echomap och gpsmap i praktiken för en vanlig användare??
Snacka om att någon tar ut marginaler.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av bonkan Visa inläggvad tror ni om detta paket? skulle gå på ca 18k i sverige? http://www.ebay.com/itm/Garmin-ECHOM...MAAOSwDuJWuzso
Beror lite på tillverkare samt om vi pratare givare eller sonar.
När det kommer till garmin och sonarn till xsv serien så skiljer det inget i pris alls (och det utan frakt och tull inräknat!).
Jag betala 19 500 kr för en 7410xsv (i affär av officiell garmin återförsäljare och jag kan lämna in den här i Norge utan problem om nått händer) och jag har inte hittat en enda billigare än det ny på varken Ebay eller större marine-dealers i Usa (inkl. thehulltruth). Tvärt om har den fan varit dyrare i Usa.
När det komm till givare var det annan visa dock (nu pratar jag om lite dyrare givare)...
Betalar man garmins ordinare priser är det nog fan dubbelt så dyrt som att beställa från Usa/Ebay, trots frakt och tull!
Andra sidor som säljer garmin givare har ju såklart lite bättre priser. Trots det så skiljde det ca 4000 på givarn efter jag betalat tull och frakt på bäste priset jag fann i Norge (ena fanns inte heller). Så givarna köpte jag på Ebay/Usa. Sonarn i Sverige.Senast ändrad av Halibut King; 2016-04-07, 18:50.
Kommentera
-
Slipper du oroa dig att det inte ska funka och lättare om nått går sönder under garanti-tiden.
Frågan är om det inte är bättre och lägga krutet på en annan givare?
Kan du fåtag på en airmar SS75 M så vore det nog en mkt bra givare för dig. Kan dock inte svara på on garmin 94sv stödjer den, tror inte du kommer få fulla 600 watt iaf.Senast ändrad av Halibut King; 2016-04-07, 18:49.
Kommentera
-
Precis vad jag oroade mej över är just det att jag inte kommer få ut full effekt med en "medelklass" enhet! Problemet är ju just att jag vill ha en stor skärm och då kostar det skjortan med en gpsmap 7410! Chirp 92sv går ju att hitta för 10000:-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av bonkan Visa inläggPrecis vad jag oroade mej över är just det att jag inte kommer få ut full effekt med en "medelklass" enhet! Problemet är ju just att jag vill ha en stor skärm och då kostar det skjortan med en gpsmap 7410! Chirp 92sv går ju att hitta för 10000:-
Vill själv ha stor skärm, löjliga priser på dom värre modellerna..
Har du kollat på Simrad/Lowrance? Inte omöjligt dom kan ha en Sonar som stödjer 600W chirp utan att kosta skjortan runt 7-9tum. Begagnat är ju även ett alternativ om man har turen att finna.Senast ändrad av Halibut King; 2016-04-07, 23:28.
Kommentera
-
Lowrance/ Simrad CHIRPer på 250W, unntaket er Simrad Professional hvor S2009 og S2016 har 500W. Husk at effekt bare er halve historien. Følsomheten til giver og ekkolodd er den andre halvparten.
Foreløpig har jeg ikke sett noen sammenlikninger mellom Garmins dyrere CHIRP-givere og Airmar. Jeg har sett en sammenlikning mellom GT52HW og TM150M og der klarte GT52 seg veldig bra. Men om den konklusjonen kan overføres til de andre er jeg mindre sikker på.
Personlig har jeg lyst på en S2009 siden den passer i nettverket jeg har fra før.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 774 visningar
0 gillar