insight planner problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

insight planner problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nix, kan tyvärr inte se bilderna.
    Får:
    Du angav ett ogiltigt/en ogiltig Bifogad fil. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige.

Kommentera

Jag gör ett nytt försök. Click image for larger version

Name:	hån.gif
Views:	1
Size:	253,9 KB
ID:	1781184 Click image for larger version

Name:	hån2.gif
Views:	1
Size:	110,5 KB
ID:	1781185

Kommentera

Samma bild, den vita är inzoomad och då försvinner kartbakgrunden och kvar blir bara rutterna.

Kommentera

Jag kanske missat något men koordinaterna pekar väl mot att rutten ligger i Norasjön, stämmer det? Namnet på kartan till höger ovan är ju Hånsjön-Kopparberg? Det kan inte vara så att du försöker plotta en rutt för en sjö som inte finns i den aktuella kartan?

Kommentera

Jag blir inte klok på det här.... jag måste göra något generalfel!!!

Du har rätt i att koordinaterna är för norasjön och kartan för hån. MEN när jag öppnar kartan med hån (jag ser och känner igen den) så är det rätt men när jag zoomar ut och in så kommer koordinaterna för norasjön in
            Jag orkar inte fortsätta nu men är det någon som har någon ide så är jag tacksam.
            Det känns som jag skall börja om från scratch imorgon och kasta alla gamla filer och lägga in det på nytt.

// Tommy

Kommentera

Jag har nog hittat ett fel som jag har gjort, man måste radera koordinaterna och routerna i programmet (IP) när man byter karta fastän dom ligger i namngivna mappar, annars så hoppar dom in i"fel" karta när man arbetar med den.
              Jaja man lär så länge....

// Tommy

Kommentera

Uppdatering

Jag har rensat bort alla gamla mappar med kartor , laddat ner dom på nytt i egna mappar och öppnat dom där. Det fungerar bra,dom flesta som jag har provat går att öppna i IP men jag har en som jag går bet med, olovsjön i örebro län från goofree jag kan inte öppna den i IP, eller rättare sagt det går bra att öppna filen men jag hittar aldrig på sjön på kartan. Det blir heller inte den karakteristiska gröna eller vita fyrkanten på bakgrundskartan som det blir när man öppnar någon annan karta.
                En lustig sak till är att när jag öppnar IP så ligger olovsjön där från start fastän jag har stängt den, innan jag la in olovsjön så la IP alltid in en annan sjö (hån) från start fastän jag raderar kartorna från IP innan jag stänger det. Varför öppnar IP en karta fastän jag inte har valt någon, borde ju vara som när jag stängde ner programmet...

Är det någon med IP som har lust att prova att öppna olovsjön så är jag intresserad av om det lyckas.

// Tommy

Kommentera

Nix, Olovsjön funkar inte för mig heller, inte i IP iallfall. Har inte testat kartan i plottern.

För mig, så om jag stänger IP med vissa kartor öppna, så öppnas dessa när jag startar programmet nästa gång.

Kommentera

Hej
                    Tack för svar
                    Jag har kört med olovsjön i plottern och det fungerar.
                    Jag stänget IP utan att ha kartor öppna och det poppar upp en i alla fall när jag startar programmet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 769 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17