Höj och sänkbart fäste givare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höj och sänkbart fäste givare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höj och sänkbart fäste givare

Hej på er där ute!
    Söker ett höj och sänkbart givarfäste till givare.
    Det måste vara snyggt och passa estetiskt på min mahogny båt. Har tittat på lowrance och linders fästen men linders är inte så mycket justermån på. Kom med olika förslag! Tack på förhand. /Ingemar

Detta kanske kan vara nåt? http://www.westgear.se/store/p/givar...spegeln-334555

Kommentera

Då alla dessa är gjorda i aluminiumprofil med en alu platta men bara lite olika varianter så skär alla sig totalt mot en mahogny båt så är det estetiska ett absolut krav så kan Du glömma alla färdiga och istället sikta på ett custom gjort lämpligen från en träbåtsbyggare som kan sätta ihop samma funktion men med trädelar.

Själv använder jag Busters org fäste men då har jag ju alu och plastbåtar så lite andra krav, men det är iaf ett bra fäste men som sagt känns som det kommer att se lite fel ut på en sådan båt.

Kommentera

Jag är inne på att göra ett eget i rostfritt. Har ritat upp ett med lite profiler och plattjärn. Skall ju sitta i aktern på den här båten
        Click image for larger version

Name:	DSC_0046.jpg
Views:	2
Size:	1,01 MB
ID:	1781119

Kommentera

Cool spoiler du har uppe på motorn. ;-) ;-)

Har skrivit det förr, väldigt fin båt och bra jobbat!!

Kommentera

Tackar! Skall få den i sjön på torsdag för att få en bra vattenlinje. Känner att snart är det dags för den riktiga premiären. Bilen stod perfekt med luckan öppen.
            /Ingemar

Kommentera

Jag har ett Linderfäste liggande i obruten förpackning om du är intresserad. (Köpte ett till vanliga givaren och ett till si men använde bara det ena.)

Kommentera

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
                Jag har ett Linderfäste liggande i obruten förpackning om du är intresserad. (Köpte ett till vanliga givaren och ett till si men använde bara det ena.)
                Hej och ursäkta trådkapningen.
                Vad har du för båt som linderfästet sitter på och fungerar det bra??
                Jag har en arkip och har svårt att få till det med givarna (vanlig+si) så att det fungerar bra. Det fungerar bara upp till 15-22 kn beroende på last och antal fiskare.

// Tommy

Kommentera

Ursprungligen postat av tlt Visa inlägg
                  Hej och ursäkta trådkapningen.
                  Vad har du för båt som linderfästet sitter på och fungerar det bra??
                  Jag har en arkip och har svårt att få till det med givarna (vanlig+si) så att det fungerar bra. Det fungerar bara upp till 15-22 kn beroende på last och antal fiskare.

// Tommy
                  Jag har en Pioner 15. Tappar bottenkontakten någonstans runt 15 knop tror jag men det beror nog inte på fästet utan snarare på givarplacering. Givarfästet sticker ju inte ner i vattenströmmen under akterspegeln och borde inte bidra med turbulens på det viset. För min del är det inget problem så jag bryr mig inte om att flytta fästet.
                  Har du både si och vanlig givare på samma hållare? Jag har bara min vanliga givare på Linderfästet. Min si tappar direkt om jag ökar farten men det beror på att den sitter i en jäkla turbulens vid halvplaning och över vattnet vid planing

Kommentera

Hej
                    Jag har mina givare sittande såhär, funderar på att skifta plats på dom bara för att se om den vanliga hänger med bättre.

Click image for larger version

Name:	givare.jpg
Views:	2
Size:	621,0 KB
ID:	1781208

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15