Jag har ett lowrance mark-5 dsi och jag har en knepigt problem. Ibland tappar den kontakten med botten och kan inte avläsa djupet. Djup siffrorna bara blinkar men den ritar fortfarande bottenlinje, och ibland gör den inte de häller utan tappar all kontakt. Vad kan det vara för strul? Jag har provat och vinkla om givaren när detta händer utan resultat ibland kan den hjälpa att byta frekvens men inte alltid. Detta händer alltså när jag står still och fiskar så de är ingen turbulens eller luft runt givaren. Oftas så händer detta en bit in på fiskepasset så har funderat på om den får för lite spänning, men de ska väll fungera ner mot 10 volt enligt bruksanvisningen så mina 12,5 volt som lodet visar att jag har på slutet av ett fiskepass borde väll räcka?
Sedan en fråga till, när jag ligger och machar fullt uttrimmad så tappar ekolodet oxå kontakt, detta är mer förståligt då båten går högt i vattnet och det blir mycket turbulens med trimplan och grejer, skulle de bli bättre av att montera givaren i båten dvs limma den mot skrovet?
Tacksam för hjälp!
Sedan en fråga till, när jag ligger och machar fullt uttrimmad så tappar ekolodet oxå kontakt, detta är mer förståligt då båten går högt i vattnet och det blir mycket turbulens med trimplan och grejer, skulle de bli bättre av att montera givaren i båten dvs limma den mot skrovet?
Tacksam för hjälp!
Kommentera