Har ett lowrance LCX37 och ett HDS 7 touch. Kopplade ihop dessa med ethernet-kabel och det var bara ekolodet som gick att dela mellan skärmarna. Går det inte att dela plottern?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
HDS + LCX = enbart delning av ekolod?
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av Redegard Visa inläggHar ett lowrance LCX37 och ett HDS 7 touch. Kopplade ihop dessa med ethernet-kabel och det var bara ekolodet som gick att dela mellan skärmarna. Går det inte att dela plottern?
Går det att dela ekolodsbilden från LCXen till HDS;en eller bara tvärtom?sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggHej!
Går det att dela ekolodsbilden från LCXen till HDS;en eller bara tvärtom?
Kommentera
-
Stort tack för svaret team colibri! En fråga till: är delningen en någorlunda direkt avspegling, eller kommer respektive ekolods "tolkning" av givarsignalerna bestå?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Redegard Visa inläggStort tack för svaret team colibri! En fråga till: är delningen en någorlunda direkt avspegling, eller kommer respektive ekolods "tolkning" av givarsignalerna bestå?
Det er en viss grad av lokal bearbeiding av signalet ja. Hvor mye avhenger av modell og softwareversjon. Ser vi på nyere modeller kan du feks kjøre med forskjellig følsomhet på to skjermer som deler ekkolodd, mens du ikke kan kjøre en i manuell og en i auto. Nøyaktig hva du kan og ikke kan gjøre forskjellig varierer endel, så jeg har ikke noen oversikt over hva du kan gjøre med akkurat din kombinasjon men det finner du fort ut av på vannet.
Ekkoloddet i din Touch er litt bedre enn i LCX, og ikke minst er prosessoren i Touchen bedre (raskere) enn i LCXen, så jeg hadde plugget giveren i Touchen og så delt ekkoloddet til LCXen. Både med tanke på selve ekkoloddbildet, og for å lette prosessoren i LCXen. Men du kan fint ha to givere, feks en aktermontert og en sidemontert, plugge en giver i hver skjerm og så bytte om i menyene hvilken giver som er "aktiv" så du bare bruker en giver av gangen. Jeg har (minst) tre ekkoloddgivere tilkoblet og bytter bare om i menyene hvilken giver jeg skal bruke der og da.
Hvis du har planer om å bygge ut nettverket ditt enda mer:
Vær litt obs på at du IKKE bør blande inn GoFree WIFI i nettverket ditt. Da kommer delingen mellom LCX og Touch til å "gå åt skogen" siden GoFree vill låse LCXen ute fra nettverket. Jeg ser også i min egen båt at NMEA2000-nettverket mitt mot Motorguide Xi5 ikke er veldig glade for at jeg har en HDS Gen 1 tilkoblet. Hvis jeg slår av min Gen 1 får jeg opp %-vis motorkraft fra Motorguiden på resten av skjermene mine, med Gen 1 påslått fungerer resten av funksjonene men motorkraft står som 0% uansett hva jeg gjør. (Jeg får altså endret motorkraften, alle funksjonene fungerer men skjermen viser feil %) Dette er litt rart, siden NMEA-2000 protokollen ikke bør endres basert på andre enheter i nettverket, protokollen bør være lik uansett, men er et eksempel på hva som kan skje når man blander litt for ulike generasjoner i ett nettverk.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 713 visningar
0 gillar