HDS + LCX = enbart delning av ekolod? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HDS + LCX = enbart delning av ekolod?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HDS + LCX = enbart delning av ekolod?

Har ett lowrance LCX37 och ett HDS 7 touch. Kopplade ihop dessa med ethernet-kabel och det var bara ekolodet som gick att dela mellan skärmarna. Går det inte att dela plottern?
    www.ichtys.se

Jaha du har tid med sådana trevligheter. ;-))))).
    Har inte något svar på din fråga. Ha det bra iallafall så hörs vi. /Ingemar

Kommentera

Deling av kartbilde kom med HDS Gen 2, så nei du kan ikke gjøre det med LCX.
      Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Redegard Visa inlägg
        Har ett lowrance LCX37 och ett HDS 7 touch. Kopplade ihop dessa med ethernet-kabel och det var bara ekolodet som gick att dela mellan skärmarna. Går det inte att dela plottern?
        Hej!

Går det att dela ekolodsbilden från LCXen till HDS;en eller bara tvärtom?
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Hej!

Går det att dela ekolodsbilden från LCXen till HDS;en eller bara tvärtom?
          Du kan dele begge veier.
          Team Colibri

Kommentera

Stort tack för svaret team colibri! En fråga till: är delningen en någorlunda direkt avspegling, eller kommer respektive ekolods "tolkning" av givarsignalerna bestå?
            www.ichtys.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Redegard Visa inlägg
              Stort tack för svaret team colibri! En fråga till: är delningen en någorlunda direkt avspegling, eller kommer respektive ekolods "tolkning" av givarsignalerna bestå?
              Bare hyggelig.
              Det er en viss grad av lokal bearbeiding av signalet ja. Hvor mye avhenger av modell og softwareversjon. Ser vi på nyere modeller kan du feks kjøre med forskjellig følsomhet på to skjermer som deler ekkolodd, mens du ikke kan kjøre en i manuell og en i auto. Nøyaktig hva du kan og ikke kan gjøre forskjellig varierer endel, så jeg har ikke noen oversikt over hva du kan gjøre med akkurat din kombinasjon men det finner du fort ut av på vannet.

Ekkoloddet i din Touch er litt bedre enn i LCX, og ikke minst er prosessoren i Touchen bedre (raskere) enn i LCXen, så jeg hadde plugget giveren i Touchen og så delt ekkoloddet til LCXen. Både med tanke på selve ekkoloddbildet, og for å lette prosessoren i LCXen. Men du kan fint ha to givere, feks en aktermontert og en sidemontert, plugge en giver i hver skjerm og så bytte om i menyene hvilken giver som er "aktiv" så du bare bruker en giver av gangen. Jeg har (minst) tre ekkoloddgivere tilkoblet og bytter bare om i menyene hvilken giver jeg skal bruke der og da.

Hvis du har planer om å bygge ut nettverket ditt enda mer:
              Vær litt obs på at du IKKE bør blande inn GoFree WIFI i nettverket ditt. Da kommer delingen mellom LCX og Touch til å "gå åt skogen" siden GoFree vill låse LCXen ute fra nettverket. Jeg ser også i min egen båt at NMEA2000-nettverket mitt mot Motorguide Xi5 ikke er veldig glade for at jeg har en HDS Gen 1 tilkoblet. Hvis jeg slår av min Gen 1 får jeg opp %-vis motorkraft fra Motorguiden på resten av skjermene mine, med Gen 1 påslått fungerer resten av funksjonene men motorkraft står som 0% uansett hva jeg gjør. (Jeg får altså endret motorkraften, alle funksjonene fungerer men skjermen viser feil %) Dette er litt rart, siden NMEA-2000 protokollen ikke bør endres basert på andre enheter i nettverket, protokollen bør være lik uansett, men er et eksempel på hva som kan skje når man blander litt for ulike generasjoner i ett nettverk.
              Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
              1 020 svar
              127 713 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Team Colibri