Problem med lowrance hds 7 gen2 touch - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med lowrance hds 7 gen2 touch

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med lowrance hds 7 gen2 touch

Hej,

Har ett Lowrance hds 7 gen2 touch ca två år gammalt, som jag inte får någon bild på. När man startar det så kommer Lowrance loggan fram ett litet tag sedan blir skärmen bara helt svart, men det piper när när man trycker på skärmen. Har ingen aning vad jag ska göra. Söker på nätet men hittar inget...

Skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig!

/ Matte

Har du kanske dimmat ned ljusinställningen i botten? Vill minnas att jag nyligen läste en tråd om någon med samma problem.

Kommentera

troligen det som hänt ja...första gången det hände mig blev jag lite ställd...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Funkar inte något annat kan du ju prova med en s.k. "hard reset". Maskinen blir då som den kom från fabrik, d.v.s. helt ren men den borde funka efter det:

Click image for larger version

Name:	Skärmklipp.JPG
Views:	1
Size:	19,2 KB
ID:	1777835

Kommentera

Med all säkerhet ljusinställningen! Under sena kvälls och nattpass ställs ljuset ner och nästa gång man startar upp det ser det nattsvart ut!

Kommentera

Har du ett felaktigt SD-kort i (med typ korrupta filer) kan enheten starta om sig i oändlighet med. Hände mig en gång innan jag förstod att det var SD-kortet som spökade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
              Hej,

Har ett Lowrance hds 7 gen2 touch ca två år gammalt, som jag inte får någon bild på. När man startar det så kommer Lowrance loggan fram ett litet tag sedan blir skärmen bara helt svart, men det piper när när man trycker på skärmen. Har ingen aning vad jag ska göra. Söker på nätet men hittar inget...

Skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig!

/ Matte
              Hej Mathias;

Har ekolodet varit oanvänt en längre tid kan Litiumbatteriet inuti ekolodet vara urladdat. Dra då ur givarekabel och GPS-kabel (om sådan finns) och låt ekolodet stå kopplat till ett 12 volts marinbatteri cirka 10 timmar och då är Litiumbatteriet laddat och bilden troligtvis tillbaka...

Om det är ett displayfel skulle du kunna prova med att göra en reset för att se om det löser sig. När ekolodet är avstängt, håll in ZIN och ZOUT samtidigt som du startar ekolodet. Håll kvar knapparna tills ekolodet startar upp igen.

Varning! Gör du en reset kommer alla sparade inställningar med bl.a. positioner att försvinna och du får ställa in allt på nytt!

Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2015-05-22, 11:09.

Kommentera

Förmodligen ljusinställningen. Trodde det var fel på mitt första gången det hände. Sätt igång lodet och efter att loggan släkts så trycker du en gång på On-knappen för att få fram inställningarna för ljuset.

Om det inte funkar så brukar en hard reset lösa problem.
                Bloggen | Portfolio

Kommentera

Firehand, det interna batteriet håller igång minnet bara såvitt jag vet, har inget med display eller uppstart att göra.
                  Bloggen | Portfolio

Kommentera

Senaste uppdateringen gjorde att många enheter inte gick att starta ordentligt. Min råkade ut för det. Löstes med reset som Lejestrand beskrivit, smidigt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 765 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17