batterier till 24v frontare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

batterier till 24v frontare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sånna trojan 6v 125 var köper man dom i sverige?

Kommentera

Dom batterierna sitter i saxfiltar. Så ring typ JLG i karlhäll dom borde veta eller vilka som helst som hyr ut liftar
      Laddaren som sitter i liftarna a är spolsäkra och är till för att ladda dessa batterier

Måste förtydliga en sak. Dom klarar 125 min med 75amp utan att tappa spänning.

Har några polare som köpt likadana batterier fast dom heter CROWN. Har inte testat dom.

Kommentera

Ursprungligen postat av Still Searching Visa inlägg
        Om du ska ha riktiga batterier så ska du köpa 4st Trojan 125. Dom är 6v st och klarar av en urladdning på 75amp i 125 min. Har aldrig kört slut på ett batteri pack.
        Jag har ändå kört 12 timmars pass i 0.7-1.1knop i 10 sek/m. Men dom väger 33kg st.

Smakar det så kostar det.

Har en laddare fastmonterad i båten som lätt laddar upp dom på 10tim.

Vad kan man mer önska?
        Hej Emil;

För att kunna köra Gös-Ingvars 24 -volts, 80 Lbs, Minn Kota motor krävs 4 st serikopplade av dina föreslagna BATTERY TROJAN T-125 , 6 volt, 240 Ah djupurladdningsbatterier. Då kan Gös-Ingvar rent teoretiskt köra 17 timmar på en laddning (240:14=17) vid ett angivet hastighetsläge med en strömförbrukning på 14 Ampere vid 24 Volts spänning. I praktiken innebär detta cirka 12 - 13 timmars körtid/laddning.

T-125 batterierna väger 30 kilo/st och 4 st T-125 väger 120 kilo. Lägsta priset på dessa T-125 batterier här i Sverige gör dem alldeles för dyra för att vanliga sportfiskare skulle tänkas köpa 4 st av dem....

Welcome to the Silent World - a World of Electric Fishing Motors!

http://www.trumman.com/fisketips/galleri_04.htm
        Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2015-04-26, 09:46.

Kommentera

Ursprungligen postat av Still Searching Visa inlägg
          Dagen är ju ändå förstörd när man åker till jobbet.
          ..tror inte jag känt så en enda dag, inte ens på arbetsplatser jag vantrivs. Klart det finns dagar (i synnerhet under vår/höst) när man hellre fiskar, men jag älskar att jobba. Dumihuvudetkanske. :P

Men definitivt; det finns saker man kan snåla in på, och så finns det annat man inte skall snåla in på. Vissa grejer skall man aldrig ha så det precis täcker ens behov, batterier är definitivt en sådan sak. Marginaler, utan tvekan.

Kommentera

De vart 2 120ah batterier av dyr sort.
            Förvånad hur länge dom räcker till en 24v motor. Inte kört slut på dom ännu när jag trollat en heldag. Även ulterrans auto stow/deploy drar inte så mycke kräm.
            Men kommer skaffa 2 stora batterier till å slänga i om ja ska iväg på nån 2-3 dagars nånstans.

Kommentera

Kan man inte ta med en sån här om man ska på 2-3 dagars?

5A är inte jättemycket men laddar man direkt efter fisket så kan det kanske räcka... (eller så väljer man en lite större). Billigare och lättare än 2st extra Deep cycle, du kan brassa käk på en medföljande elplatta och så puttrar den "mysigt" nära fiskecampen...
              Senast ändrad av anteman; 2015-06-01, 10:50.

Kommentera

Jobbigt att gå upp å tanka med 2h mellanrum hela natten...
                http://tokfishingteam.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Kan man inte ta med en sån här om man ska på 2-3 dagars?

5A är inte jättemycket men laddar man direkt efter fisket så kan det kanske räcka... (eller så väljer man en lite större). Billigare och lättare än 2st extra Deep cycle, du kan brassa käk på en medföljande elplatta och så puttrar den "mysigt" nära fiskecampen...
                  Kan man ladda batteriet i båten medan elmotor och andra strömförbrukare är på med ett sådant elverk?

Kommentera

Tyvärr gäller samma på dem med överkapaciteten. Ett Honda EU 20 som jag själv har går omkring fyra timmar på en tank. Såsom jag använt det.
                    Maxbelastar men verket så minskar den tiden dramatiskt. EU20 trycker ur sig ca 10A vid 220v. Vid 5A så har du förmodligen upp mot, eller över, fem timmar på det.
                    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 775 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri