SJ6000 Action Camera tråden. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SJ6000 Action Camera tråden.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SJ6000 Action Camera tråden.

I denna tråd kan vi prata om SJ4000, SJ5000 och SJ6000 cameran.

För er som inte vet så kan ni söka på SJCAM och se deras prisvärda cameror.

Här kan ni se en jämförelse mot GoPro HERO3

Beställde precis en på http://www.aliexpress.com/item/30M-W...260017933.html och är riktigt sugen på att få testa den

Features
    2.0" LCD, WIFI Support, View Freely on your Smart Device
    170 Degree Super Wide Angle Lens, 12 Megapixel Resolutions
    30 Meters Waterproof Case for Diving Recorder
    Full HD 1080P
    HDMI HD Output Support
    External Memory Card Slot Available, Support Max
    Multi Working Mode Support: Camera / Camcorder
    Multiple Photo Shooting Modes: Single Shot, Snapper
    Video Encryption Enabled
    Support Recording, G-sensor, Cyclic Record, Motion Detect, Face Detect, Anti-shaking and so on
    Kinds of Camera Accessories Supplied for Outdoor Sports or Car Driving
    Mini Size, 7 Colors Available

Product Specifications:
    Color: Pink, Silver, Yellow, Blue, White, Black,
    Language: English, Russian, German, Spanish, French, Italian, Portuguese, Korean, Japanese, Chinese
    Image Sensor: CMOS
    Image Resolution: VGA(640 x 480), 2MP HD(1920 x 1080), 3MP(2048 x 1536), 5MP(2592 x 1944), 7MP(3072 x 2304), 8M(3264 x 2448), 12M(4032 x 3024), 14MP(4416 x 3312)
    Video Format: MOV
    Video Resolution: VGA(640 x 480), 720P(1280 x 720), 1080FHD(1920 x 1080)
    Video Frame Rate: 30fps, 60fps
    Compressed Format of Video: H.264
    Support Image Format: JPEG
    Screen: 2" LCD
    View Angle: 170°
    Self-timer: 10sec, 5sec, 2sec, off
    Frequency: 50Hz, 60Hz
    Microphone: Built-in
    Support Memory Card: supports Micro SD/ TF card & expandable up to 32GB(TF card NOT included)
    Interface: Micro USB, Micro SD/TF card slot, HDMI

Flera tusen kontra 700-800kr blir valet enkelt!
    Det roliga ska bli att skicka ner kameran på olika djup och få bilden streamat till telefonen via WiFi annars har jag en hero2 som filmar bra till det jag använder kameran till!
    Senast ändrad av Serigös; 2015-03-23, 00:07.

Ledsen att göra dig besviken nu men den kamera du beställde är till 100 % INTE en SJCAM. :/

För det första så har inte ens SJCAM en modell som heter SJ6000, de släppte ganska nyligen SJ5000 efter succén på SJ4000.
    För det andra så var de allra första SJ4000 utan loggan "SJCAM" men pga av så mycket fake och kopior valde då att införa logga och serienummer som kan stämmas av för att se att det är original.
    För det tredje så skulle jag om jag var du försöka avbryta köpet du gjort på Aliexpress för du kommer inte bli nöjd. Köp direkt på SJCAMS hemsida www.sjcam.com, kanske en hundring dyrare men funkar mycket bättre vid garantiärenden och har snabb frakt via DHL. Du kan även ladda hem senaste firmware till enheterna och köpa tillbehör.

SJCAM är utan tvekan den bästa "budgetkameran" och kan jämföras med GoPros i de högre prisklasserna, ett plus är också att alla GoPro tillbehör passar till SJCAM vilket gör att du lätt kan få tag i vilken butik som helst.

Kommentera

Ingen SJCAM utan snarare SCAM på Aliexpress alltså... precis som Daiwa-rullarna.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarjanne Visa inlägg
        Ledsen att göra dig besviken nu men den kamera du beställde är till 100 % INTE en SJCAM. :/

För det första så har inte ens SJCAM en modell som heter SJ6000, de släppte ganska nyligen SJ5000 efter succén på SJ4000.
        För det andra så var de allra första SJ4000 utan loggan "SJCAM" men pga av så mycket fake och kopior valde då att införa logga och serienummer som kan stämmas av för att se att det är original.
        För det tredje så skulle jag om jag var du försöka avbryta köpet du gjort på Aliexpress för du kommer inte bli nöjd. Köp direkt på SJCAMS hemsida www.sjcam.com, kanske en hundring dyrare men funkar mycket bättre vid garantiärenden och har snabb frakt via DHL. Du kan även ladda hem senaste firmware till enheterna och köpa tillbehör.

SJCAM är utan tvekan den bästa "budgetkameran" och kan jämföras med GoPros i de högre prisklasserna, ett plus är också att alla GoPro tillbehör passar till SJCAM vilket gör att du lätt kan få tag i vilken butik som helst.
        SJCAM är en kinesisk kopia på GoPro, och av recensionerna att dömma av dessa SJ6000 så är köparna väldigt nöjda. Varför de väljer ett namn som SJ6000 är för att aliexpress inte ska hindra dem att lägga upp produkten för försäljning.

Har kollat runt på omdömena från många säljare på aliexpress som säljer sj6000 och läser mycket positivt. Så återstår att få hem den och prova. Är det skit så skickar jag tillbaks grejerna, har trotts allt en gopro hero2 att jämföra med. Så har inte mycket att förlora här.
        Samma sak gäller med denna kamera, gopro samt SJCAMs delar passar till denna kamera så man kan få tag i rätt mycket prylar om behovet finns.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
          Ingen SJCAM utan snarare SCAM på Aliexpress alltså... precis som Daiwa-rullarna.
          Varför så nego? Dessutom använder jag fortfarande min Daiwa replica efter ca. 150 timmars fiske och den funkar riktigt bra.

Kommentera

Serigös, jag menar produkter som säljs på Aliexpress och har märket Daiwa. De allra flesta är fejk...
            Det är skönt att ibland mantla rollen som Negovan Klagovic!

Skriv gärna en recension av kameran sen.

Jag vet att du köpte en rulle snarlik en Daiwa men den såldes inte som en Daiwa. Därför kan du inte heller förvänta dig en Daiwa...
            Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2015-03-24, 00:10.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
              Serigös, jag menar produkter som säljs på Aliexpress och har märket Daiwa. De flesta är fejk.
              Skriv gärna en recension av kameran sen.

Jag vet att du köpte en rulle snarlik en Daiwa men den såldes inte som en Daiwa. Därför kan du inte heller förvänta dig en Daiwa...
              Okej, inte lagt stor vikt på dessa Daiwa produkter då jag sällan söker på daiwa när jag letar efter "fynd" på Aliexpress.

Absolut det kommer jag att göra samt filma med den och lägga klippet på tuben så får ni dömma själva.

Så många köpare kan inte ha fel, läs och döm själv.

Kommentera

Nu har jag inte suttit och läst igenom alla omdömena du länkar till, men generellt (gäller även ebay, tradera, etc) så är det ju själva affären man ger omdöme på. Dvs om den gått snabbt och smidigt och om paketet innehåller vad som är utlovat och allt ser bra ut. Omdömen ska ju lämnas snarast möjligt efter att man bekräftat att man mottagit varan. Med andra ord säger det inte så mycket om produkten. Det hade givetvis varit mycket mer informativt om produkten hade använts vid ett flertal tillfällen när omdöme sätts.
                Summa summarum, omdömet visar om säljaren är bra och seriös, men säger egentligen inte så mycket om hur bra produkten är.

Kommentera

I
                  Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
                  SJCAM är en kinesisk kopia på GoPro, och av recensionerna att dömma av dessa SJ6000 så är köparna väldigt nöjda. Varför de väljer ett namn som SJ6000 är för att aliexpress inte ska hindra dem att lägga upp produkten för försäljning.

Har kollat runt på omdömena från många säljare på aliexpress som säljer sj6000 och läser mycket positivt. Så återstår att få hem den och prova. Är det skit så skickar jag tillbaks grejerna, har trotts allt en gopro hero2 att jämföra med. Så har inte mycket att förlora här.
                  Samma sak gäller med denna kamera, gopro samt SJCAMs delar passar till denna kamera så man kan få tag i rätt mycket prylar om behovet finns.
                  De må vara men SJCAM använder sitt eget namn och modeller. Det du köpt är som sagt en kopia som försöker "lura" dig och tro att det är en SJCAM.

Kommentera

När dem står på balkongen och bilarna åker förbi nedanför ser ju skit ut. Om gopro'n visade 30fps där vad visade den andra, 15fps?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 706 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17