Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En liten fundering. När man har loggat sina filer. Man spelar upp filen och ser att man har missat ett stort eko när man var och fiskade. I detta läge skulle det var snyggt att kunna lägga till en waypoint. Är det bara jag som skulle vilja ha den möjligheten
    Click image for larger version

Name:	insight.jpg
Views:	1
Size:	210,8 KB
ID:	1777896
    Senast ändrad av hanniball; 2015-06-05, 15:09.

Kommentera

• Jag kan göra det redan idag i IG (jag har betalversionen). Högerklicka på kartan så får du fram valet. Men du kanske ville ha möjligheten i sonarbilden till höger?

Kommentera

• Har en fråga ang IG. Det står ju bara att enheter ner till elite stöttas, men kan jag inte ens importera en djupkonturskarta till mitt gamla LMS 522c igps? Jag kan ju logga och ladda upp filer, men kan min enhet inte alls läsa kartfilen sedan? Tänkte inte byta lod än, då ekonomin inte tillåter det.

Kommentera

• Hej

Jag har skapat ett konto på IG och försökt ladda ned Mälaren utan att lyckas, även provat andra sjöar också utan att kunna ladda ned.

Sedan så kan jag ej registrera min plotter som en Mark 4 HDI men om jag väljer ELITE 4 HDI så accepterar IG den!!

Fungerar kanske inte IG med Mark 4 HDI?

Kommentera

• Ursprungligen postat av mlaajanen Visa inlägg
            Hej

Jag har skapat ett konto på IG och försökt ladda ned Mälaren utan att lyckas, även provat andra sjöar också utan att kunna ladda ned.

Sedan så kan jag ej registrera min plotter som en Mark 4 HDI men om jag väljer ELITE 4 HDI så accepterar IG den!!

Fungerar kanske inte IG med Mark 4 HDI?
            Jag har samma problem (tror jag) som du med att ladda ner Social Map för Mälaren. Se mitt inlägg här. Jag kan dock ladda ner små sjöar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
              Har en fråga ang IG. Det står ju bara att enheter ner till elite stöttas, men kan jag inte ens importera en djupkonturskarta till mitt gamla LMS 522c igps? Jag kan ju logga och ladda upp filer, men kan min enhet inte alls läsa kartfilen sedan? Tänkte inte byta lod än, då ekonomin inte tillåter det.
              Korrekt. Kartene fra IG er kodet mot den spesifikke kartplotteren de skal brukes i, for å hindre piratkopiering og videresalg. Denne kodingen er basert på en kombinasjon av kartplotterens serienummer og innholds-ID, og din LMS mangler rett og slett innholds-ID. Innholds-ID dukket opp i HDS Gen2 og Touch, kom så også i Elite HDI og Mark HDI og alle modeller etter disse.
              Team Colibri

Kommentera

• I tilfelle folk ikke har fått det med seg:
                IG støtter nå vector-baserte farger i kartene sine. (Ofte kalt "shading", men dette er egentlig noe annet.)

I en HDS kan du snu fargeskalaen, noe som er veldig praktisk i de dype innsjøene jeg fisker i:

Name:	Tyri%u00252BHDS%u00252B5%u00252B06.06%u00252B%u002525281%u00252529.png
Size:	108,0 KB
ID:	1777934
                Det er også her du velger om du vil ha farger som viser dyp, bunntype (hard/ myk) eller vegetasjon hvis du har betalingsversjonen av IG.

Sånn ser det ut på min HDS 5 Gen 2. Tyrifjorden er over 300 meter dyp.

Name:	Tyri%u00252BHDS%u00252B5%u00252B06.06%u00252B%u002525282%u00252529.png
Size:	105,2 KB
ID:	1777935
                Team Colibri

Kommentera

• Hej

Fortfarande ingen som vet varför det inte fungerar att ladda ned för Mälaren och andra sjöar?

Kommentera

• Hej Mattias och Micbael, Mark4 HDI funkar med GEnesis, den skall till och med finnas som ett val när man reggar plottern. Har ni regggat rätt serienummer och software content id?

Mvh

Kommentera

• Hej Mattias och Micbael, Mark4 HDI funkar med GEnesis, den skall till och med finnas som ett val när man reggar plottern. Har ni regggat rätt serienummer och software content id?

Mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 763 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri