Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Du behöver prenumerera för att kunna ladda ner en hemlig karta.
    OK, men kan man ladda upp data och behålla datat/sjön "hemlig" utan att vara prenumerant?
    Bira, bira, bärs!!

Kommentera

Ursprungligen postat av RimboRambo Visa inlägg
      OK, men kan man ladda upp data och behålla datat/sjön "hemlig" utan att vara prenumerant?
      Det har man kunnat göra innan iallaf men du har inte så mkt nytta av den om du inte kan få den till din plotter. Annat än att du får ett litet hum om hur djupet i din sjö ser ut. Om inte jag minns fel väljer du väl in din Genesis Upload Tool ifall kartan ska vara public eller secret.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        Det har man kunnat göra innan iallaf men du har inte så mkt nytta av den om du inte kan få den till din plotter. Annat än att du får ett litet hum om hur djupet i din sjö ser ut. Om inte jag minns fel väljer du väl in din Genesis Upload Tool ifall kartan ska vara public eller secret.
        OK, tack för svaret. Har hört lite blandade åsikter om detaljkvalitén på kartorna i Insight Genesis, så ville testa lite först innan jag slår till på en prenumeration. Velar just nu mellan ReefMaster och IG, så behöver prova mig fram lite :-)
        Bira, bira, bärs!!

Kommentera

RimboRambo, all data som laddas upp på gratis kontot blir publik data. Men alla sjöar på Social Map är gratis att ladda ner så man får kartan gratis. Med Preemium (betaltjänsten) så får man möjligheten att hålla hemligt samt att se vegetation och bottenhårdhet också.

Kommentera

Rimbo, kartorna är bra och du kommer bli nöjd. kontakta mig på mail Jakob.svensson@navico.com , jag skall lösa en testperiod för dig så att du kan se Vegetation och bottenhårdhet samt att hålla hemligt.

Mvh J

Kommentera

Ursprungligen postat av Navico.com Visa inlägg
              RimboRambo, all data som laddas upp på gratis kontot blir publik data. Men alla sjöar på Social Map är gratis att ladda ner så man får kartan gratis. Med Preemium (betaltjänsten) så får man möjligheten att hålla hemligt samt att se vegetation och bottenhårdhet också.
              OK, klara besked. Tack för det.
              Då återstår bara att hitta en lösning på varför jag inte kan se kartorna i Social Map från någon av mina datorer. Funkade tidigare, åtminstone från ena datorn.
              Är det här något känt problem möjligen?

Det kan förstås ha nå't att göra med att båda mina datorer är "jobbdatorer" med företagets specialinställningar, vilket kan ställa till med oanade konstigheter ibland...
              Bira, bira, bärs!!

Kommentera

Vad händer om man skulle ha ett Premium konto som man har skapat en del hemliga kartor på och man sedan skulle avsluta premium versionen. Blir dessa kartor då en del av social maps?
                Om man sedan betalar för Premium igen efter ett halvårs paus, finns allting kvar på ens konto då? Inkl. hemlig sjödata osv?
                Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

OK, klara besked. Tack för det.
                  Då återstår bara att hitta en lösning på varför jag inte kan se kartorna i Social Map från någon av mina datorer. Funkade tidigare, åtminstone från ena datorn.
                  Är det här något känt problem möjligen?
                  Prova att radera alla cookies som navico.com (inte Jacob alltså ) har sparat i din webläsare, jag måste göra det ibland för att nå social map. Tror det har att göra med om jag låtit webbläsaren komma ihåg lösenord eller ej.

/Martin

Kommentera

Velar just nu mellan ReefMaster och IG, så behöver prova mig fram lite :-)
                    Vill du enklast möjligast ha en karta utifrån dina (och andras) loggningar är nog IG bästa valet. Vill du ha full kontroll över din egen data och hur du vill att slutresultatet ska vara (interpoleringsgränser, djuplinjer, färger etc etc etc) och har tiden och intresset är ReefMaster bästa val.

Kommentera

OK, Martin. Tack för tipsen!
                      Bira, bira, bärs!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 763 visningar