Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jazze Visa inlägg
    Hej! Om jag förstått rätt så funkar det inte att skapa egna sjökort genom Insight Genesis om man använder Mac. Jag har också läst att detta dock är på gång. Vet någon när man kan förvänta att detta kommer?
    Det går lika bra med Mac!

Kommentera

Hej!

Att det skall fungera på en Mac förutsätter väl att jag kör windows? Stämmer det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jazze Visa inlägg
        Hej!

Att det skall fungera på en Mac förutsätter väl att jag kör windows? Stämmer det?
        Jag antar att problemet med MAC är att du inte kan installera upload tool? Men web upload vill jag minnas är i första hand till för MAC användare?

Kommentera

Nu har jag kollat detta och det är som du säger, web upload är för oss som använder Mac. Tack för hjälpen, nu är det bara att ut och logga.

Kommentera

Får inte kartorna att fungera på min enhet. Har ett Lowrance Elite 7 Hdi, uppdaterat med senaste mjukvaran från februari i år samt gjort en fabriksåterställning.
            Har laddat upp ett par loggar och mergat dem till en hyfsad karta och allt ser bra ut på datorn. Men när jag lägger över de fyra filerna till minneskortet så kommer det inte upp någon karta. Är endast gul bakgrund.

Har även testat att ladda ner en karta via Social Map, den kommer upp. Men den är helt i en och samma blåa färg, inte mörkblå på djupen och ljusblå i vikarna som den ser ut på datorn.

Någon som har koll på vad det kan vara för knas?
            Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Ursprungligen postat av Rubik Visa inlägg
              Får inte kartorna att fungera på min enhet. Har ett Lowrance Elite 7 Hdi, uppdaterat med senaste mjukvaran från februari i år samt gjort en fabriksåterställning.
              Har laddat upp ett par loggar och mergat dem till en hyfsad karta och allt ser bra ut på datorn. Men när jag lägger över de fyra filerna till minneskortet så kommer det inte upp någon karta. Är endast gul bakgrund.

Har även testat att ladda ner en karta via Social Map, den kommer upp. Men den är helt i en och samma blåa färg, inte mörkblå på djupen och ljusblå i vikarna som den ser ut på datorn.

Någon som har koll på vad det kan vara för knas?
              Elite hdi stöder inte färgskala på djupkartor ännu, det är bara hds-serien som gör. Men du får upp linjerna och siffrorna för djupen, eller?

Har för mig att jag läst någonstans att hdi ska få färgskala i nästa uppdatering, men det är möjligt att det bara är önsketänkande.

Kommentera

Okej, tack för det svaret. Det förklarar ju det ena problemet. Ja linjer och siffror får jag upp, men kartan är ju i princip svart/vit fast med blå bakgrund istället. Riktigt dåligt att det är så med tanke på att dr Depth och reefmaster löser det galant. Och dessutom finns det ingen information om detta innan man köper premium versionen. Står bara att det finns stöd för Elite och bilder på snygga kartor.

Då är det ju alltså inget fel på Social Maps utan endast på de kartor jag skapar själv. Konstigt då filerna är likadana, men någon skillnad måste det ju vara. Har kollat ID och serienr och de stämmer.
                Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Har du premium kan du lägga till hårdheten på kartorna då blir det lite färg och det blir lite tydligare

Kommentera

Nedladdning från social maps ( Insight genesis) funkar inte längre på mitt elite 5 hdi lod. Någon annan som upplevt detta fenomen? Gamla nedladdningar funkar fint som jag sparat undan!
                    Har nyaste firmware!

Jacob@Navionic kanske kan svara??

Kommentera

Jag har samma problem med min Elit 5 HDI
                      Den visar bara gul karta (land area)
                      Jag har pratat med Jakob och han testade och det blev samma problem
                      han skulle höra av sig när problemet va löst.

Mvh Andreas
                      Lowrance Elite-5 HDI

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 892 visningar
                      0 gillar