Ursprungligen postat av Coffe81
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggDet enkle svaret er at nei IG har ikke den muligheten.
Det mer kompliserte svaret er at du ved hjelp av Navicos filleser kan kutte SLG/SL2 filer men det er IKKE enkelt siden du også må endre timestamp i filen så den passer med den endrede filens lengde. Dette er såpass mye jobb at du sannsynligvis ikke vil ønske å gjøre det.
Jeg håper IG får muligheten til litt mer endring av enkeltfiler etterhvert, som for eksempel å kutte deler av en fil. Men for øyeblikket kan du ikke gjøre dette i IG.
Har bara testat en uppladdning till IG hittills och på bifogad bild kör jag över en helt jämn och slät bottenstruktur och passerar över ett tjockt fiskstim där lodet får spader. Utan att ta bort dessa metrar lurar bilden skjortan av den som tror sig hitta en grundare struktur på platsen.
Kommentera
-
Olle, detta skall i regel inte hända, Om du får felvisningar så skall systemet ta bort datan. Om du kör över samma problem område igen så borde den felaktiga data försvinna. Genesis support kan klippa bort dålig data om du ber dom. Jag loggar extremt mycket och detta är inget vanligt problem. Du får gärna pm mig så kan jag ge dig tips om hur du fixar detta.
Mvh jakob
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Navico.com Visa inläggDen sociala kartan kommer bli i meter, vi kommer ändra på hela hemsidan, hemsidan kommer även på Svenska (innan sommaren).
hade varit intressant att få reda på hur det gått med detta?
Jag har inte kunnat se att meterskalan blivit införd. Finns det någon ny plan eller är jag bara dålig på att hitta
Kommentera
-
Jag försöker ladda hem en karta med nyskapat konto, men den säger bara "No plotters found" till mig, och länken att lägga till den på fungerar inte (https://insightgenesis.laketrax.com/plotters). Nån som vet nån lösning till det? Eller som har en HDS g2 touch som kan ladda hem Gapern i Värmland (ett par mil norr om Karlstad, mot Molkom hållet) åt mig och lägga nånstans? =)
Har äntligen fått i båten för säsongen, och ska börja logga själv, men skulle vara trevligt att ha nått på plottern till att börja med
Kommentera
-
Ursprungligen postat av martook Visa inläggJag försöker ladda hem en karta med nyskapat konto, men den säger bara "No plotters found" till mig, och länken att lägga till den på fungerar inte (https://insightgenesis.laketrax.com/plotters). Nån som vet nån lösning till det? Eller som har en HDS g2 touch som kan ladda hem Gapern i Värmland (ett par mil norr om Karlstad, mot Molkom hållet) åt mig och lägga nånstans? =)
Har äntligen fått i båten för säsongen, och ska börja logga själv, men skulle vara trevligt att ha nått på plottern till att börja med
Dessutom funkar det inte att någon annan laddar ner åt dig, alla kartor som laddas ner är knutna till den plotter som är kopplad till användarens konto.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Coffe81Skulle vilja skriva ut det jag loggat. Så att jag får ett pappersark a4 med djupkartan på. Har ni något tips till hur man får kartan detaljerad och även så att det får plats på ett a4. För nu kan jag antingen skriva ut så att endast konturer av kartan syns men inte vilka djupen är (så smått att det inte går att tyda). Eller så får inte sjön plats på a4at (men hög detaljerat). Tacksam för hjälp om det går att hitta någon bra balans
PNG format
PDF format
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%20helsida.pdf
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Träben Visa inläggHar du angett rätt contentid och serial när du skapade kontot?
Dessutom funkar det inte att någon annan laddar ner åt dig, alla kartor som laddas ner är knutna till den plotter som är kopplad till användarens konto.
"Anyone with a Free or Premium Insight Genesis subscription has unlimited access to the Insight Genesis Social Map and can also export maps for personal use on the water."
Jag klickar på sjön, kan välja View eller Download där view fungerar som det ska, Download tar fram en Download Queue där jag måste lägga till en plotter, och länken för att göra det fungerar inte och har inte gjort så på 4 dagar... Om det ska vara kopplat till just min plotter vore det ju bra om det gick att lägga till den.
Såg nu på http://www.gofreemarine.com/shop att de har någon form av problem. Står inte när de började och står inget om när de tror att de är lösta. Och djupkarta.se som jag egentligen hade tänkt använda är också borta. Suck...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av martook Visa inläggJag har bara skapat ett konto och sen försökt ladda hem en Social Map, de ska ju vara gratis påstår de?
"Anyone with a Free or Premium Insight Genesis subscription has unlimited access to the Insight Genesis Social Map and can also export maps for personal use on the water."
Jag klickar på sjön, kan välja View eller Download där view fungerar som det ska, Download tar fram en Download Queue där jag måste lägga till en plotter, och länken för att göra det fungerar inte och har inte gjort så på 4 dagar... Om det ska vara kopplat till just min plotter vore det ju bra om det gick att lägga till den.
Såg nu på http://www.gofreemarine.com/shop att de har någon form av problem. Står inte när de började och står inget om när de tror att de är lösta. Och djupkarta.se som jag egentligen hade tänkt använda är också borta. Suck...
Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 893 visningar
0 gillar