Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har fått reda på att jag har detta för att jag har en beta. Var betatestare på gofree för typ 1 år sedan. Var visst det fortfarande, trodde samtliga funktioner jag har var public nu.

Ursprungligen postat av tlt Visa inlägg
    Hej
    Det låter intressant Tobias, hur fick du igång det ?

// Tommy
    Jag har haft det sista 3 mån kanske. Laddar ner kartor ganska ofta, typ uppdaterar den varje gång jag fiskar på Mälaren etc. Häromdagen uppdaterade jag även enheterna genom GoFree/intenetdelning med mobilen.
    Senast ändrad av MastaPike; 2015-08-15, 22:39.

Kommentera

• Hej

Har laddat ner en sjö via social maps Insight genesis på ett tomt SD micro kort 2gb har följt instruktionerna från Lowrance.
      Men när jag skall föra över filerna till min Elite 5 HDI händer inget. Startar lodet med SD kortet i men inget händer.Vad gör jag för fel. Har provat flera gånger med olika sjöar men inte lyckats föra över filerna.Behöver jag göra något mer än att starta enheten med kortet i läsaren.Tacksam för hjälp

Kommentera

• Eliten din leser kartfilene fra minnekortet Henrik, det er altså ikke noe som skal overføres fra minnekortet til Eliten.

Husk at du må zoome inn manuelt på sjøen hvis du sitter hjemme og tester. Vises ikke sjøen så dobbeltsjekk at du har lagt inn riktig serienummer og Content-ID fra Eliten inn i IG. Du må BARE bruke den informasjonen, ikke serienummeret som står på esken eller bak på Eliten. Sjekk også at Eliten din har oppdatert software, kjør gjerne softwareoppdateringen en gang til etterfulgt av en hard reset. Før du tar en hard reset, lagre eventuelle waypoints til minnebrikken først for de slettes fra Eliten når du resetter.
        Team Colibri

Kommentera

• Hej Tack för din hjälp och ditt svar.Har provat hemma att Zooma på sjön och det finns inget. Skall kolla så att serienr. och content nr. stämmer.Återkommer med mer info om det funkar.

Kommentera

• Och du har zippat upp filerna?

Kan du se filerna med filhanteraren på Eliten?

Kommentera

• Hej nu har jag löst det :-) Tack för hjälpen. Jag gjorde två ändringar ändrade några siffror i plotter serial no. och uppdaterade "my plotter" samt när jag flyttade över filerna till SD kortet så flyttade jag hela mappen med filerna istället för att lägga in de 5st filerna utan mapp.Något av detta gjorde att det fungerar. Nu återstår det att börja spela in på SD kortet och ladda upp till Social maps. Någon som vet hur jag enklast startar "record" på min Elite HDI när jag är ute.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Henrik12 Visa inlägg
                Någon som vet hur jag enklast startar "record" på min Elite HDI när jag är ute.
                Sånn:
                Team Colibri

Kommentera

• Tack för hjälpen. Jag har nu gjort min första loggning under gårdagens fiskepass och har laddat upp loggen på Insight genesis och fått tillbaka 5 merged files. Min fråga är när kommer detta laddas upp på social maps så att min loggning bygger på de redan gjorda loggningarna i Socialmaps på denna sjö. Har angivet att den skall vara Puplic trip men när jag kollar på sjön i social maps kan jag inte se att mina loggningar finns med.

Kommentera

Tack för hjälpen. Jag har nu gjort min första loggning under gårdagens fiskepass och har laddat upp loggen på Insight genesis och fått tillbaka 5 merged files. Min fråga är när kommer detta laddas upp på social maps så att min loggning bygger på de redan gjorda loggningarna i Socialmaps på denna sjö. Har angivet att den skall vara Puplic trip men när jag kollar på sjön i social maps kan jag inte se att mina loggningar finns med.
                    Normalt så tar det runt fem dagar.

Kommentera

Tack för hjälpen. Jag har nu gjort min första loggning under gårdagens fiskepass och har laddat upp loggen på Insight genesis och fått tillbaka 5 merged files. Min fråga är när kommer detta laddas upp på social maps så att min loggning bygger på de redan gjorda loggningarna i Socialmaps på denna sjö. Har angivet att den skall vara Puplic trip men när jag kollar på sjön i social maps kan jag inte se att mina loggningar finns med.
                      Och större sjöar kan ta lite längre tid innan Social Map uppdateras. Mälaren, som förut hade en uppdateringstakt på runt en vecka, har den senaste tiden haft runt 2v mellan uppdateringarna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 765 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17