Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis, nu med flertal gratis funktioner.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ingen uppdatering krävs, är själva kartan som ändrat "format" så man får automatiskt shading när man laddar ner karta

Kommentera

• Ursprungligen postat av Navico.com Visa inlägg
      Hej Mattias och Micbael, Mark4 HDI funkar med GEnesis, den skall till och med finnas som ett val när man reggar plottern. Har ni regggat rätt serienummer och software content id?

Mvh
      Hej

När jag anger ID och serienummer så går det ej att välja Mark 4 HDI, se mitt mail som jag skickade till service.se@navico.com igår den 14/6 kl 15:49.

Det går för övrigt ej att ladda ned tex Mälaren och då har jag provat på flera datorer, Mac med både Firefox och Safari!

Men det kanske beror på felet med ID ovan!

mvh Michael
      Senast ändrad av mlaajanen; 2015-06-17, 15:10.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Navico.com Visa inlägg
        Hej Mattias och Micbael, Mark4 HDI funkar med GEnesis, den skall till och med finnas som ett val när man reggar plottern. Har ni regggat rätt serienummer och software content id?

Mvh
        Hej Jakob! Mitt problem hade inte med reg av Mark4 HDI att göra (jag har HDS7 gen2 Touch), utan det att jag inte kan ladda ner Social Map av Mälaren. Jag kan titta på Mälarens djupkarta på IG samt mindre sjöar funkar bra att ladda ner, men som sagt, när jag försöker ladda ner Mälarens så står den bara och tuggar.
        /Mattias

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hagg Visa inlägg
          Hej Jakob! Mitt problem hade inte med reg av Mark4 HDI att göra (jag har HDS7 gen2 Touch), utan det att jag inte kan ladda ner Social Map av Mälaren. Jag kan titta på Mälarens djupkarta på IG samt mindre sjöar funkar bra att ladda ner, men som sagt, när jag försöker ladda ner Mälarens så står den bara och tuggar.
          /Mattias
          Exakt som för mig map ladda ned karta från Social map dvs

För info så är min andra fråga under hantering av Lowrance, dvs att jag har ett problem med ID/Serienummer i IG.

Min reggning i IG är löst av Lowrance, lysande

Har precis provat att ladda ned Vättern norra och det gick bra så det verkar vara några buggar i Mälarens karta bla.

Men att ladda ned går fortfarande inte!
          Senast ändrad av mlaajanen; 2015-06-22, 09:51.

Kommentera

• Ni har väl inte missat att man numera kan få "custom depth shading" på sitt HDS Gen2/Gen3 lod ihop med Genesis. Man kan enkelt i enheten ställa in vilka färger man vill ha för respektive djup. Allt som krävs är den senaste mjukvaran i plottern.

Se bilderna-Click image for larger version

Name:	shot003.png
Views:	1
Size:	136,8 KB
ID:	1777974Click image for larger version

Name:	shot004.png
Size:	17,4 KB
ID:	1777975Click image for larger version

Name:	shot005.png
Size:	157,8 KB
ID:	1777976

Kommentera

• Hej, testa igen och ladda ner Mälaren, kan varit en tillfällig bugg, jag testade nu på morgonen och det skall funka för både Elite och HDS.

MVh

Kommentera

• Hej

Mälaren verkar funka fint iallafall att ladda ned, lysande

Kommentera

• Nu haver jag kört IG ett par månader, och efter formidabel hjälp från Jacob/Navico fått allt att lira (och är supernöjd).

Men en fundering...

Man lägger ju upp loggar som sen mergas ihop till en karta som sen laddas ner i enheten. Jag gör ny merge varje gång jag ska ut eftersom jag fyllt på med nya loggfiler.

Så långt allt lugnt. Men jag kan inte sluta undras över vad de enstaka filerna, med all information där man kan beskåda vad man sett i nån slags filmsekvens, ska vara bra för förutom att användas till en merge som sen blir en karta i min enhet? Alltså, varför ta upp utrymme o bandbredd o allt sånt med information av arten "DÄR såg jag en fisk" när det är gpspositionering/djup/bottehårdhet/växtlighet som är det intressanta?

Eller har jag missat nåt väsentligt?
                  [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
                  -Ta med skräpet hem.
                  -Var ödmjuk.
                  -Njut. Sluta hetsa o stressa.
                  -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

• Ursprungligen postat av P3lle Visa inlägg
                    Hej. Har startat konto på insight genesis men kommer inte åt några kartor med min enhet, (gen3).
                    Kommer in i Gofree Shop. När jag klickar på Insight Genesis har jag bara valet att köpa en premium subscription för $99.99. Genom datorn kommer jag dock åt social maps.
                    Vad gör jag för fel?
                    Hej
                    Är det någon som har en lösning på vad som är fel? jag har samma problem.

// Tommy

Kommentera

• Bare velg en annen HDS-modell.
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar