hds touch 7 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hds touch 7

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hds touch 7

Hejsan, går i tankarna kring att bygga på hds nyare touch serie. Har en mindre båt quintrex 390. Då det är lägre pris på hds 7m touch funderar jag på den samt ett hds 7 touch ekolod. Frågan är om det är lönt med dubbla skärmar eller gå på hds 9?. Structurescan ska nyttjas framför med.funkar wifi på hds 7?, kom gärna med för/nackdelar!!:-) kör 99% insjö mindre vatten.
    Senast ändrad av mattias77; 2014-09-26, 08:33.

två skärmar ger väl större bild med ss på den ena än vad en splittad 9" skärm ger......kör samma upplägg som du funderar på, en 7.a och en 7M....
    skulle ju inte göra nåt om man hade en 9 och en 7 dock....två nior eller en 12:a och en 9:a....men det fungerar bra ändå med 2st 7:or....
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ok, kanske man ska avvakta med just ekolod då det ev kommer gen3 vid årsskiftet?
      Senast ändrad av mattias77; 2014-09-26, 14:37.

Kommentera

Jeg hadde heller gått for to 7" enn en 9", men det er unektelig litt smak og behag i dette også. Dagens HDss krever en modul for WIFI, GoFree WIFI. Jeg har ikke bekreftet spesifikasjon på ny serie HDS, men vil anta at den har innebygget WIFI og/eller blåtann.
        Team Colibri

Kommentera

Ni som kör HDS touch, är enheten lika vass som alla videos på tuben antyder?

Funderar på om detta kan vara rätt instegs-lod för mig i SS/SI världen, verkar ju väldigt komplett... kommer bli 1 enhet till att börja med för att ev byggas ut med ytterligare enhet om behovet är påtagligt.

Budget sträcker sig till 9 tummaren, är den påtagligt större än 7an och motiverar de extra kulorna? Jag har vertikalfiske i åtanke och nyttjande av endast 1 enhet.

Är det förresten någon som gjort det portabelt, skulle gärna vilja kunna flytta det mellan lite olika båtar?

Skitfiske//Johan

Kommentera

är ju samma pris på en touch 9:a inkl givare som på en touch 7:a och en 7M inkl. givare.....tillkommer nätkabeln då så har du två
            enheter....om du nu inte absolut "måste" ha en nia....vilket faktiskt jag själv som sagt skulle överväga starkt...å andra sidan hittar jag fisk med 7:orna med....

Sedan om de är lika vassa som filmerna på tuben säger vet jag inte då jag inte sett filmerna....sen vet jag inte om HB är ett strå vassare på sidoseendet eller inte heller... men enligt alla HBägare är dom det i alla fall....
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              är ju samma pris på en touch 9:a inkl givare som på en touch 7:a och en 7M inkl. givare.....tillkommer nätkabeln då så har du två
              enheter....om du nu inte absolut "måste" ha en nia....vilket faktiskt jag själv som sagt skulle överväga starkt...å andra sidan hittar jag fisk med 7:orna med....

Sedan om de är lika vassa som filmerna på tuben säger vet jag inte då jag inte sett filmerna....sen vet jag inte om HB är ett strå vassare på sidoseendet eller inte heller... men enligt alla HBägare är dom det i alla fall....
              Tack för tipset, ska koll upp den setupen du hänvisar till, kör du SS på M:en och 2D på andra då antar jag.

Vad jag lyckats läsa mig till så är Touch enda med integrerad SS modul vilket gör installation lite renare och lämpad för portabelt lod tänkte jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
                Tack för tipset, ska koll upp den setupen du hänvisar till, kör du SS på M:en och 2D på andra då antar jag.

Vad jag lyckats läsa mig till så är Touch enda med integrerad SS modul vilket gör installation lite renare och lämpad för portabelt lod tänkte jag.
                Simrad NSS Evo2 har også integrert SS.
                Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                  Simrad NSS Evo2 har også integrert SS.
                  Tack, lutar åt Lowrance, ägde en Elite 5x tidigare som jag började gilla skarpt när jag väl lärde mig verktyget. Olssonsfiske hade dessutom som byggarn sa 2 7or för priset av en 9a.

Lite reklamklipp http://www.youtube.com/playlist?list...nIcWEsr9pNChe0

Kommentera

Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
                    Tack, lutar åt Lowrance, ägde en Elite 5x tidigare som jag började gilla skarpt när jag väl lärde mig verktyget. Olssonsfiske hade dessutom som byggarn sa 2 7or för priset av en 9a.

Lite reklamklipp http://www.youtube.com/playlist?list...nIcWEsr9pNChe0
                    Olssons Fiske ger dig en 9M+ekolodsmodul för 11tusen!

Mao en 9a för priset av en 7a!
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 770 visningar
                    0 gillar