Hejsan, går i tankarna kring att bygga på hds nyare touch serie. Har en mindre båt quintrex 390. Då det är lägre pris på hds 7m touch funderar jag på den samt ett hds 7 touch ekolod. Frågan är om det är lönt med dubbla skärmar eller gå på hds 9?. Structurescan ska nyttjas framför med.funkar wifi på hds 7?, kom gärna med för/nackdelar!!:-) kör 99% insjö mindre vatten.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
hds touch 7
Collapse
X
-
två skärmar ger väl större bild med ss på den ena än vad en splittad 9" skärm ger......kör samma upplägg som du funderar på, en 7.a och en 7M....
skulle ju inte göra nåt om man hade en 9 och en 7 dock....två nior eller en 12:a och en 9:a....men det fungerar bra ändå med 2st 7:or....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
-
Ni som kör HDS touch, är enheten lika vass som alla videos på tuben antyder?
Funderar på om detta kan vara rätt instegs-lod för mig i SS/SI världen, verkar ju väldigt komplett... kommer bli 1 enhet till att börja med för att ev byggas ut med ytterligare enhet om behovet är påtagligt.
Budget sträcker sig till 9 tummaren, är den påtagligt större än 7an och motiverar de extra kulorna? Jag har vertikalfiske i åtanke och nyttjande av endast 1 enhet.
Är det förresten någon som gjort det portabelt, skulle gärna vilja kunna flytta det mellan lite olika båtar?
Skitfiske//Johan
Kommentera
-
är ju samma pris på en touch 9:a inkl givare som på en touch 7:a och en 7M inkl. givare.....tillkommer nätkabeln då så har du två
enheter....om du nu inte absolut "måste" ha en nia....vilket faktiskt jag själv som sagt skulle överväga starkt...å andra sidan hittar jag fisk med 7:orna med....
Sedan om de är lika vassa som filmerna på tuben säger vet jag inte då jag inte sett filmerna....sen vet jag inte om HB är ett strå vassare på sidoseendet eller inte heller... men enligt alla HBägare är dom det i alla fall....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggär ju samma pris på en touch 9:a inkl givare som på en touch 7:a och en 7M inkl. givare.....tillkommer nätkabeln då så har du två
enheter....om du nu inte absolut "måste" ha en nia....vilket faktiskt jag själv som sagt skulle överväga starkt...å andra sidan hittar jag fisk med 7:orna med....
Sedan om de är lika vassa som filmerna på tuben säger vet jag inte då jag inte sett filmerna....sen vet jag inte om HB är ett strå vassare på sidoseendet eller inte heller... men enligt alla HBägare är dom det i alla fall....
Vad jag lyckats läsa mig till så är Touch enda med integrerad SS modul vilket gör installation lite renare och lämpad för portabelt lod tänkte jag.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av johasp20 Visa inläggTack för tipset, ska koll upp den setupen du hänvisar till, kör du SS på M:en och 2D på andra då antar jag.
Vad jag lyckats läsa mig till så är Touch enda med integrerad SS modul vilket gör installation lite renare och lämpad för portabelt lod tänkte jag.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggSimrad NSS Evo2 har også integrert SS.
Lite reklamklipp http://www.youtube.com/playlist?list...nIcWEsr9pNChe0
Kommentera
-
Ursprungligen postat av johasp20 Visa inläggTack, lutar åt Lowrance, ägde en Elite 5x tidigare som jag började gilla skarpt när jag väl lärde mig verktyget. Olssonsfiske hade dessutom som byggarn sa 2 7or för priset av en 9a.
Lite reklamklipp http://www.youtube.com/playlist?list...nIcWEsr9pNChe0
Mao en 9a för priset av en 7a!sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 770 visningar
0 gillar