Garmin GPSmap 526 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin GPSmap 526

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garmin GPSmap 526

Tjena.

Fick frågan om jag ville köpa ovanstående gps av en vän för en billig peng (ca1000:-)
    Kan dock nada om gps men tänkt skaffa lite större båt så småningom så då kan den ju kanske komma till användning.
    Gör jag ett bra köp isf för den pengen?

Sjökortet i den nu är för Mälaren och Stockholm. Vart köper man för andra delar tro?

Det var en jäkla massa småkablar dock som jag inte har en aning om vad dem är till för. Antar den svarta och röda är likadant som för ett vanligt ekolod men vad är dem andra till för tro?

Tacksam för lite svar!

Det är nmea-kablage om den ska kommunicera med fler prylar. Du kommer klara dig med plus och minus som du var inne på.

Garmin är väl de enda som funkar fint att lägga in ful-kartor till. Jag hade en GPSmap 620 som jag hade fullsmetad med kartor. Den var iofs en hybrid som tog både väg och sjökort. Hur är det med denna?

Hade maxade sjökortet på minneskort, hela Europa i internminnet och hela friluftskartan på ett extra minneskort.
    Laddad får både båt, bil och på fyrhjulingen, tyvärr såldes den med en båt.
    Alumacraft så klart!

Kommentera

Tack för bra svar Team T! Klarade upp en hel del. Får nog bli att jag köper den då

Ekolodet har jag kört på ett 12v 7ah MC-batteri som jag gjort portabelt. Funkar att köra denna garmin på samma batte då tro?

Kommentera

Såg nu att det är ju vanliga plotterserien och inte lilla modellen av min, tänkte fel igår. Bara sjökort fungerar men ful-kort funkar ändå.

Denna drar 0,7A och beroende på ekolod så drar det 0,5A för enklare och uppåt 1A för värre lod.
        Säg 1,5A tillsammans. 2-3 timmar fungerar utmärkt och batteriet håller, du kan nog köra uppåt det dubbla då grejorna funkat neråt 10 volt men du kommer förstöra batteriet.

Ska du köra en heldag så räkna på en 14-20 A i smidigt format så har du bra kraft utan att plåga batteriet och få en hållbar lösning
        Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
        1 020 svar
        127 789 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Team Colibri