Skaffade mig nyligen ett Elite 5 HDI som jag kör portabelt mellan olika småbåtar och försöker på till en givarhållare som är lätt att justera men framför allt att ta med till och från olika vatten. Kör i nuläget på en enkel givarhållare typ denna. Men tycker man är lite begränsad när det kommer till att justera den.
Funderar därför på om det skulle funka om jag beställer 2st RAM-B-238-TO2Ul. En skruvar jag fast i själva pinnen och så en i skruvtvingen som man fäster på båten. Sen mellan de två kör jag med en liten arm typ RAM-B-201-Al. Frågan är ju om det blir tillräckligt stabilt för att hålla pinnen still. Kör bara elmotorer så några farter att prata om blir det ju aldrig.
Hoppas på bra förslag/förändringar här nu
Funderar därför på om det skulle funka om jag beställer 2st RAM-B-238-TO2Ul. En skruvar jag fast i själva pinnen och så en i skruvtvingen som man fäster på båten. Sen mellan de två kör jag med en liten arm typ RAM-B-201-Al. Frågan är ju om det blir tillräckligt stabilt för att hålla pinnen still. Kör bara elmotorer så några farter att prata om blir det ju aldrig.
Hoppas på bra förslag/förändringar här nu
Kommentera