Val av 7"-enhet. HDS-7 eller HDI-7? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av 7"-enhet. HDS-7 eller HDI-7?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Andreas: prøv å tilte giveren din litt ned i bakkant. (Ikke mye, bare så den blir litt skjev, ett hakk av gangen.)
    Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Andreas: prøv å tilte giveren din litt ned i bakkant. (Ikke mye, bare så den blir litt skjev, ett hakk av gangen.)
      Tack för tipset! Jag har laborerat lite med givaren tidigare men jag ska prova i gen

Kommentera

Jag förstår att givarpositionen är rätt väsentlig för att få bra resultat, men påverkar verkligen så små inställningar så pass att loden kan balla ur?

Har funderat på att köra Elite 5 HDI'n och bygga ett portabelt fäste, så jag kan använda den både i båten vi kör i skärgården men också roddbåtarna i insjön.. om givarna är så känsliga så kanske det inte är den bästa idén? :P

Kommentera

Ursprungligen postat av mymh Visa inlägg
          Jag förstår att givarpositionen är rätt väsentlig för att få bra resultat, men påverkar verkligen så små inställningar så pass att loden kan balla ur?

Har funderat på att köra Elite 5 HDI'n och bygga ett portabelt fäste, så jag kan använda den både i båten vi kör i skärgården men också roddbåtarna i insjön.. om givarna är så känsliga så kanske det inte är den bästa idén? :P
          Ditt første spørsmål: ja
          Ditt andre spørsmål: jo
          Du får ikke ha kaken og spise den også.... Skal du ha et følsomt ekkolodd med vid kone, og for å se fisk vil du det, må du være forberedt på å bruke tid på å montere det skikkelig og "finetune" giveren. Men som jeg skrev tidligere er det fult mulig å unngå problemene, har giveren høy effekt og smal kone kan du omtrent vinkle den mot månen og få et ok resultat. (Den kommer selvfølgelig til å vise feil dybde, men en form for dybde vil den vise.)
          Team Colibri

Kommentera

Tack för alla svar.
            Jag tror jag kommer bli nöjd med den lite billigare HDI-7.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
              Tycker Lowrance lod ballar ur totalt och något som de inte verkar få rätt på, på Fishecos senaste klipp med Cecilia kunde man se hennes HDS balla ur och bli alldeles kolsvart från ekot å neråt. Kompisens Elite 5a blir så också. Däremot har jag aldrig upplevt detta med svartvita Lowrance.
              Kan bara instämma! Mer regel än undantag att det låser sig, speciellt om man har nåt större på kornet under som man måste truga lite. Har provat 3 givare hittills och provat allt det andra, HDS Touch 7!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
              1 020 svar
              127 789 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Team Colibri  
              Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17