Akterfäste Linder arkip - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Akterfäste Linder arkip

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Akterfäste Linder arkip

Hej!

Jag har problem att få till min givare på min arkip. Den är aktermonterad och tappar signalen med botten vid hög hastighet.. Trolling är inga problem och Sänker jag den ytterligare blir det en vattenkaskad som blöter ner hela motorn. Har ni tips på vad jag kan göra ?

Eller är det bättre att sidomontera den. Mitt fiske är väldigt allround vad gäller metoder - trolling, vertikalt, jerkbait mm

Tacksam för svar

Mvh Mattias

Lägg in en bild på montaget så kan vi ju se hur det ser ut, gärna med en bit av skrovets undersida synlig. Skulle gissa att du får luft runt givaren som stör ut lodet vid ökad hastighet. Kan dock vara flera anledningar.

Har du kollat ner på givaren när du kör för att se hur det ser ut?

Kommentera

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	651,4 KB
ID:	1774037

Kommentera

Är det inte metallfästet som skapar väldig turbulens och skottar vatten. Ser ut att vara stor del som stoppar vattnet...
        Alumacraft så klart!

Kommentera

den sitter för djupt....höj den så att båtbotten på lägsta sidan går jäms med centrum på nedersta svarta klumpen.....om du förstår hur jag menar...som T riktigt påpekar får inte det rostfria fästet heller nå under botten...skapar turbulens...
          Senast ändrad av byggarn; 2014-07-06, 21:47.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Så satt den från början "Byggarn" men då funkade det inte alls för mig.. Men ska testa igen

Kommentera

flytta ned den nån centimeter till under det då och prova, lägre har jag aldrig satt nån givare och de har,utan undantag, alltid fungerat helt felfritt....du har inte nån list under båten precis framför givaren? detta kan skapa problem...

undrar om inte plåten som fästet sitter på kan skapa problem...ser ut som den sitter med ett mellanrum till akterspegeln....detta
              kan också skapa turbulens vid lite högre fart....täta mellan plåt och aktern med nån gucka om det finns mellanrum,så det blir slätt

är det där linders eget fäste så är det fan under all kritik...
              Senast ändrad av byggarn; 2014-07-07, 08:24.
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Det är Linders eget fäste Byggarn

Men ska prova det det du skriver.. Tack för tipset så länge

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  flytta ned den nån centimeter till under det då och prova, lägre har jag aldrig satt nån givare och de har,utan undantag, alltid fungerat helt felfritt....du har inte nån list under båten precis framför givaren? detta kan skapa problem...

undrar om inte plåten som fästet sitter på kan skapa problem...ser ut som den sitter med ett mellanrum till akterspegeln....detta
                  kan också skapa turbulens vid lite högre fart....täta mellan plåt och aktern med nån gucka om det finns mellanrum,så det blir slätt

är det där linders eget fäste så är det fan under all kritik...
                  Vad jag kan se sitter fästet på en skena så att det går att flytta det uppåt eller nedåt efter behov genom att lossa på muttern. Jag har ett fäste som funkar likadant på min Q, fast med plastratt istället för mutter.

Dvs båda är varianter av detta fäste: https://www.happyangler.se/sv/bat/ba...llare/p/16925/
                  Senast ändrad av Jester Burk II; 2014-07-07, 11:27.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                  1 020 svar
                  127 789 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Team Colibri  
                  Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17