Lowrance hds 7 touch Gen2 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance hds 7 touch Gen2

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance hds 7 touch Gen2

Hej funderar på att införskaffa ett Lowrance hds Gen2 Touch.Min fundering är ifall jag kan koppla ihop det med mitt nuvarande Lowrance x510c med nätverkskabel , lodet har ju ett par år på nacken men är ju fruktansvärt nöjd med det till Prickskytte och vertikalfiske.
    En liten fundering till, kan man markera en fisk på side scane så kommer det upp en waypoint på gps´en eller visar det ett spår till ev. fisk.
    Vad har ni för synpunkter om lowrance hds7 touch ifall man jämför emot Humminbird 899 eller 898 till vertikalfiske och prickskytte , tanken är ju att koppla ihop x510c och hds touch eller är det bättre att satsa på ett humminbird lod. Med vänlig hälsning Andreas.

Japp det kommer upp en waypoint på gpsen om du klickar på sidescan. Om du väljer att skapa en på den punkten vill säga.

Kan inte svara på hur de andra loden funkar, vet bara att jag är väldigt nöjd med mitt touch lod. Funkar med blöta fingrar och blöt skärm.

Kommentera

Du kan bruke ethernet mellom en Touch og din x510c, slik at de feks kan dele en ekkoloddgiver. Som Lars sa, du kan markere et punkt i både 2D, Downscan og Sidescan og lage WP. Ditt WP vil også ha informasjon om dybde.

Humminbird sine 899 og 898 er absolutt brukbare alternativer. Som du sier vil du ikke kunne bruke den gamle enheten din i samme grad, selv om de kan kobles sammen med NMEA2000 (som ikke vil gi den store nytten på en x510c). Min anbefaling er å oppsøke butikker som har alternativene utstilt, trykk og lek med de og se hva DU liker. Sjekk at du synes det er enkelt å justere følsomhet på 2D, range på Sidescan, kontrast på Sidescan og legge et WP.
      Team Colibri

Kommentera

vad bra att det gick koppla ihop dem , så då kan jag tex köra side scan och gps på touchen och välja 2d bilden på x510c och fiska på samma givare som touchen?

Kommentera

Ursprungligen postat av thors_strato Visa inlägg
          vad bra att det gick koppla ihop dem , så då kan jag tex köra side scan och gps på touchen och välja 2d bilden på x510c och fiska på samma givare som touchen?
          Uten at jeg har prøvd selv på en x510c, ja.
          Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
          1 020 svar
          127 789 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Team Colibri