Styra elmotor från plottern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Styra elmotor från plottern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Styra elmotor från plottern

Jag har svår beslutsångest...

Jag skall uppgradera elektroniken på båten och har fastnat mellan Humminbird 899 och Lowrance HDS-7 Touch. Jag har haft Lowrance sedan förut, så det är ett argument för att köra vidare på det.

Det jag funderar mest på är det där med att styra elmotorn från plottern - ni som har den funktionen: vad tycker ni? Använder ni den? Eftersom Motorguide är en bra bit dyrare än i-Pilot så får det bli HB om jag vill ha de funktionerna när jag byter elmotor. Jag har också bestämt mig för att jag vill ha Sidescan/Structurescan. Åsikter om HB´s och LR´s varianter?

Styring av elmotor via plotter har jeg aldri prøvd, så det kan jeg ikke si noe om. Men etter å ha sett nærmere på MK vs MG synes jeg ikke det er helt fair å sammenlikne prisene direkt for MG Xi5 virker i hvertfall mer "solid". Om man trenger det eller ei er et annet spørsmål, men etter en demotur her i april har min skepsis til Xi5 og prisingen av den endret seg. Men jeg har for liten erfaring til å ville sette to streker under svaret.

Min oppfatning: HB har bedre SideScan (SI) inn mot senter av bildet og jeg liker muligheten HB har til å eliminere vannsøylen i bildet, Lowrance har bedre DownScan (DI). Men i all ærlighets navn er de VELDIG like på dette området, så det bør ikke være dette som gjør utslaget ved valget ditt.
    Senast ändrad av Team Colibri; 2014-05-15, 18:46.
    Team Colibri

Kommentera

Väldigt användbart vid trolling.
      Smidigt att ha autopilot och sen sätta punkter eller planera rutter under färd.

Ser man intressanta saker på ekolod eller ute på sidescan så markeras detta och sen lägger man nästa tur via dessa hotspots.

Viss avtrubbning av funktionen då man via autochart kan följa konturerna eller sätta autopiloten tex 10, 15 meter ut från 7 meterskurvan om man vill att paravanerna ska följa kurvan mm.
      Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
      1 020 svar
      127 773 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri