Köpa ekolod Alibaba/aliexpress - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa ekolod Alibaba/aliexpress

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa ekolod Alibaba/aliexpress

Tänkte skaffa ekolod till båten och funderar om någon har köpt ekolod på Alibaba eller aliexpress? är ju sjukt billigt så någon borde väll ha blivit frestad att testa tycker man.

Jag handlar mycket på aliexpress & eBay men vettiga ekolod kunde jag inte hitta.
    Jag köpte ett beprövat Lowrance Elite 4x här i Sverige för drygt 1000:- inkl frakt (1080:-), hög kvalitet och fungerar mycket bra. Blir dock ett Elite 5x chirp till nästa säsong.

Peter

Kommentera

Jag skulle inte chansa på ett ekolod från aliexpress, kanske hade jag gjort en sådan beställning förutsatt att priset skiljde sig i ungefär samma omfattning som kinalina vs flätlina i butik? Men ett bra och fungerande lod kostar ju runt tusenlappen precis som Wolw påpekar - och med dom priserna ser jag ingen anledning att inte ha garanti/bytesrätt/återköpsmöjlighet på hemmaplan.

Sedan vill jag tillägga att priset rasat dom sista åren på bra kvalitet gällande ekolod! Det man för bara nått år sedan fick för 3-4000kr motsvarar loden som kostar runt 1000 idag, och det gick riktigt snabbt om man ser historiskt då det inte rörde sig så mycket/snabbt på kostnadsfronten.
      Och för 3-4000 får man ju idag ett kombinerat plotter/ekolod på 5" om man hittar en bra deal.
      Senast ändrad av hewzter; 2014-05-07, 08:03.

Kommentera

tycker det skiljer välldigt mycket i pris! Humminbird 1198c hd si för runt 450 euro på aliexpress.
        närmaste man kommer om man köper i Sverige är ett lowrance 5x hdi :/
        men törs inte köpa förän någon som köpt ekolod/plotter kan intyga att det är bra grejjor.
        Senast ändrad av Emil503; 2014-05-07, 13:53.

Kommentera

Ursprungligen postat av Emil503 Visa inlägg
          tycker det skiljer välldigt mycket i pris! Humminbird 1198c hd si för runt 450 euro på aliexpress.
          närmaste man kommer om man köper i Sverige är ett lowrance 5x hdi :/
          men törs inte köpa förän någon som köpt ekolod/plotter kan intyga att det är bra grejjor.
          Kolla säljaren. Ofta lägger de upp enorma mängder grejer snorbilligt och är helt nyregistrerade. Med största sannolikhet är det rena bluffar och de som köper får aldrig se varan.

Kommentera

Har du kikat på detta alternativ?

Kommentera

Känns inte som att det är värt det om man inte har en ipad eller enorm mobil, desutom har jag snöat in mig på downscan imaging. går det koppla en extern skärm på "vanliga ekolod" såsom humminbird/lowrance? har spanat på en lowrance 5x hdi för runt 3500:-
              Senast ändrad av Emil503; 2014-05-07, 17:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av Emil503 Visa inlägg
                Känns inte som att det är värt det om man inte har en ipad eller enorm mobil, desutom har jag snöat in mig på downscan imaging. går det koppla en extern skärm på "vanliga ekolod" såsom humminbird/lowrance? har spanat på en lowrance 5x hdi för runt 3500:-
                Alle Lowrance HDS kan kobles mot HDS eller Simrad NSS/NSE/NSO. Hvis du med ekstern skjerm tenker på en vanlig LCD-skjerm må du ha video ut. Det finnes også, men neppe i en prisklasse du mener er "sjukt billigt".

Elite HDI kan det ikke kobles ekstra skjerm på, den har ikke ethernet eller video utgang.
                Team Colibri

Kommentera

Gäller det alla i hds serien? Vänligen länka ekolod som har video-ut

Kommentera

Det blev ett lowrance 7x hdi. 3750:- på tradera som varit användt 1 gång, känns helt ok

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 707 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17