Vexilar Sonarphone ekolod tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vexilar Sonarphone ekolod tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Var ut på Vänern idag och provade Navionics och Vexilar, körde på mobilen då det är min ända IOS enhet. Så snart jag kopplat upp telefonen mot WLANet från Vexilar och har igång Navionics börjar loggningen, smidigt som sjutton. Kul att se hur kartan ritades om i realtid.
    Till nästa pass behöver jag flytta givaren en aning då den tappade bottenkontakt då det gungade mycket idag pga hyfsad vind.

    Jag hade inga problem alls med störningar mellan loden, hade igång min HDS samtidigt som Vexilar.

    Jag filmade en kortis, lite gungigt dock

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Genelit Visa inlägg
      Var ut på Vänern idag och provade Navionics och Vexilar, körde på mobilen då det är min ända IOS enhet. Så snart jag kopplat upp telefonen mot WLANet från Vexilar och har igång Navionics börjar loggningen, smidigt som sjutton. Kul att se hur kartan ritades om i realtid.
      Till nästa pass behöver jag flytta givaren en aning då den tappade bottenkontakt då det gungade mycket idag pga hyfsad vind.

      Jag hade inga problem alls med störningar mellan loden, hade igång min HDS samtidigt som Vexilar.

      Jag filmade en kortis, lite gungigt dock
      https://m.youtube.com/watch?v=a6XWP8Hbfpk
      Fan vad nice!

      Nu ser jag fram emot att lägga i båten igen och testa detta

      Kommentera


      • någon som förstår sig på skillnaden mellan dessa SP200 från Walmart? 10 dollar imellan så det lär väl inte vara någon större skillnad, men blir ju ändå fundersam.

        http://www.walmart.com/ip/Vexilar-T-...SP200/34565605

        http://www.walmart.com/ip/Vexilar-SP...ducer/40490646

        tack!

        edit: vad skulle ni säga att era SP200 vägde med förpackning?
        Senast ändrad av Doc.; 2014-12-24, 13:01.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
          Fan vad nice!

          Nu ser jag fram emot att lägga i båten igen och testa detta
          Du är en riktigt begåvad och intresserad grabb!
          Ville bara sända mina bästa hälsningar till dej! tro inget annat, fisken får se upp i framtiden....
          Är oxå intresserad av denna grej men måste släpa mej över tröskeln för mer pengar i det svarta hålet....
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Du är en riktigt begåvad och intresserad grabb!
            Ville bara sända mina bästa hälsningar till dej! tro inget annat, fisken får se upp i framtiden....
            Är oxå intresserad av denna grej men måste släpa mej över tröskeln för mer pengar i det svarta hålet....
            vet inte om du försöker vara ironisk eller göra dig lustig på min bekostnad, för förstår inte riktigt ditt inlägg eller varför du väljer att skriva något sådant från ingenstans.

            Eller så är jag bara trött och inte hänger med riktigt.

            Kommentera


            • Ni som kör både sonar phone och navionics, vad har ni för platta (enhet) när ni kör? går det bra att köra båda programmen samtidigt? Tänkte själv skaffa en samsung tab S för ändamålet..borde funka väl?
              >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

              Kommentera


              • Skall du köra Android får du vänta om du vill ha in Vexilaren I Navionics. Eller tänker du köra med split screen? Det hat jag ej provat på Android.
                Jag kör på min iphone, funkar bra.
                Såg att Sonarphone appen uppdaterades igår, skall vars bättre på större skärmar. Skall prova på mon Nexus 7 i morgon.

                Kommentera


                • Borde funka men har hört från olika håll att..eller håll o håll, här i tråden mest att det strulat lite med både ios och andro när man har flera program "öppna" samtidigt.

                  Kommentera


                  • Hmm, har båda på mobilen idag (en sony android) men vill gärna ha split screen..

                    Hur har inspelningsfunktionen funkat för er som provat? Vill kunna ha den där live-funktionen också såklart... verkar det funka bra?
                    >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

                    Kommentera


                    • Funkar fint med loggningen, se film jag länkar till ovan. Tänkte spela in en ny film i morgon när jag loggar, länkat upp den också.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 832 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10
                      32 svar
                      3 338 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-09-19, 14:48
                      13 svar
                      439 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av SportfiskeHenrik, 2023-10-03, 07:51
                      1 svar
                      267 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Arbetar...
                      X