Vexilar Sonarphone ekolod tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vexilar Sonarphone ekolod tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Har provat min t-Box några gånger i höst och loggat kartor. Den ger en del störningar på mitt 200khz lod om t-boxen har för hög signal styrka men kan vara att givarna satt för nära varandra ska prova flytta dom. Har inte hunnit prova den nya live uppdate loggningen som kom för nån vecka sedan. Som det var innan so tog det några veckor innan kartan var uppdaterad.
    Navionics appen man ska köra är den som heter Boating


    http://teamchar.blogspot.com/

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
      Har inte hunnit prova den nya live uppdate loggningen som kom för nån vecka sedan. Som det var innan so tog det några veckor innan kartan var uppdaterad.
      Navionics appen man ska köra är den som heter Boating
      Men om en ska logga var det väl nån betalversion av Navi som gäller?

      Kommentera


      • "att spela på fiolen" från kundservice, men blir spännande att se vad framtiden bringar. Vad ska till för att vexilar ska kunna ha down och sidescan? Annan givare?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
          Men om en ska logga var det väl nån betalversion av Navi som gäller?
          Jag tror de, enligt youtube-filmen så nämns inget om det, men på navionics hemsida står det att det kräver antingen Navionics Boating Europe (289:-) för att logga eller om man kör gratis-appen så måste man köpa ett Navionics + paket som verkar ligga från 209:-. Men hur de verkligen ligger till med detta borde någon av de som har testat kunna svara på

          "To enjoy the fishfinder feature you need a Navionics Boating app on iPhone or iPad with version 7.3 or later. Also, SonarPhone T-BOX hardware, available for purchase from sonarphone.mobi/navionics. An interactive demo and link to purchase is included right in the app also.

          To create maps with SonarCharts Live in the free app version, you need to make sure you purchase a Navionics+ package from Menu>Charts & Upgrades, but this is not necessary for the paid version."

          Senast ändrad av McPehrson; 2014-12-13, 10:57.
          Alla fiskar är drömfiskar

          Kommentera


          • Har precis mottagit mitt ex. av en SonarPhone! Jag är lite orolig över "kvalitén" på ekona på denna givare, om den kan konkurrera med t.ex Lowrance eller Humminbird. Tanken är att jag skall använda den vid vertikalfiske.
            Det som fick mig att överväga anskaffning var Sonarcarts Live-funktionen tillsammans med Navionics appen. Skulle den inte funka för pelagisk fiske så har jag ändå ett grym plotter och möjligheten att kunna bygga djupkartor! Och detta på en stor iPad!

            För er nyfikna själar så har jag lagt upp en film på vad man får med när man köper en T-Box (SP200A).

            https://www.youtube.com/watch?v=gNOb...ature=youtu.be

            Kommentera


            • Tummen upp för videon:-)
              Fick mitt ex idag också

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Robert B Visa inlägg
                Har precis mottagit mitt ex. av en SonarPhone! Jag är lite orolig över "kvalitén" på ekona på denna givare, om den kan konkurrera med t.ex Lowrance eller Humminbird. Tanken är att jag skall använda den vid vertikalfiske.
                Det som fick mig att överväga anskaffning var Sonarcarts Live-funktionen tillsammans med Navionics appen. Skulle den inte funka för pelagisk fiske så har jag ändå ett grym plotter och möjligheten att kunna bygga djupkartor! Och detta på en stor iPad!

                För er nyfikna själar så har jag lagt upp en film på vad man får med när man köper en T-Box (SP200A).

                https://www.youtube.com/watch?v=gNOb...ature=youtu.be
                Grattis! Får min om tre veckor, cant wait! Hade turen att en vän från Canada gärna tog med sig en till mig i baggaget, 1100kr är ganska överkomligt jämfört med de svenska priserna =S

                Uppdatera gärna sen när du testat och känt hur den funkar för vertikalfiske eller om du har nån kul lösning på hur man kan rigga grejerna.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Robert B Visa inlägg
                  För er nyfikna själar så har jag lagt upp en film på vad man får med när man köper en T-Box (SP200A).

                  https://www.youtube.com/watch?v=gNOb...ature=youtu.be
                  Själva wifi-lådan är utrustad med nån mer knapp än vad som sitter på min. Har endast den lilla knappen med lampa i mitten.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
                    Själva wifi-lådan är utrustad med nån mer knapp än vad som sitter på min. Har endast den lilla knappen med lampa i mitten.
                    tänkte också på det, har också endast en knapp. undra om detta är en uppdatering eller en äldre modell.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                      tänkte också på det, har också endast en knapp. undra om detta är en uppdatering eller en äldre modell.
                      Nyare eller äldre, vår variant är ju såklart den bästa:-D

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 832 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10
                      32 svar
                      3 338 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-09-19, 14:48
                      13 svar
                      439 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av SportfiskeHenrik, 2023-10-03, 07:51
                      1 svar
                      267 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Arbetar...
                      X