Vexilar Sonarphone ekolod tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vexilar Sonarphone ekolod tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av joda Visa inlägg
    Varför ekolod i flytringen?
    Givetvis för att hålla koll på djup osv osv.
    Jag tänkte på sån där ring man släpar efter båten... Men i en flytring för fiske finns det givetvis en poäng.

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
      Jag tänkte på sån där ring man släpar efter båten... Men i en flytring för fiske finns det givetvis en poäng.
      Haha, ja då förstår jag att du funderade på syftet!
      Det vore riktigt onödigt

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av krisseh Visa inlägg
        Skall man ha det bästa av vattentäta skal är det Lifeproof som gäller. Dyrt men funkar super! Mitt har suttit på sedan mobilen var ny, bygger nästan inget och mobilen blir riktigt oöm..

        SE UPP FÖR KOPIOR köp inte på Ebay! Det misstaget har jag redan provat..

        www.lifeproof.com
        Jag har en kopia och den funkar riktigt bra, så håller inte riktigt med dig där.

        Kommentera


        • #64
          Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
          Jag har en kopia och den funkar riktigt bra, så håller inte riktigt med dig där.
          Har du provat badat med den? Den jag hade läckte, gick knappt att ringa då micken blev igentäppt. Det kanske finns ok kopior men skulle aldrig chansa igen.

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av krisseh Visa inlägg
            Har du provat badat med den? Den jag hade läckte, gick knappt att ringa då micken blev igentäppt. Det kanske finns ok kopior men skulle aldrig chansa igen.
            Har inte provat doppa den under vatten, men sköljt den under vatten utan problem. Micken och allt fungerade perfekt.

            Aldrig chansa, 100kr vs 600kr chansar jag gärna

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
              Har inte provat doppa den under vatten, men sköljt den under vatten utan problem. Micken och allt fungerade perfekt.

              Aldrig chansa, 100kr vs 600kr chansar jag gärna
              Är ju inte så svårt att testa ordentligt, tryck i en massa toapapper och håll den under vatten ett bra tag så märks det rätt snabbt om den läcker eller ej
              Alla fiskar är drömfiskar

              Kommentera


              • #67
                Vexilar Sonarphone ekolod tråden

                Hade originalet själv, de rekommenderar att man ska testa skalen innan man använder. Jag fyllde en djuptallrik med vatten och ställde ett glas på skalet. Lät det ligga över natten och kollade så att det var torrt sen.

                Tyvärr pajade det första gången jag packade ner det i väskan. Lite klantigt packat från min sida men extremt bortkastade 600kr

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                  Jag har inte riktigt fått kläm på det där med "yta clarity" och "avstörning"

                  Yt clarity, menar de hur bra sikt det är i vattnet. Ska man ha låg yt clarity om det är bra sikt eller dålig sikt?

                  Och Avstörning, avstörning av vad?

                  Detta är mitt första lod och jag frågar hellre än inte förstår mig på grejerna och inte får ut maximalt av min utrustning för vad den är avsedd för.
                  så, det är en sån här modell en ska investera i? äntligen sp200 på ebay igen. men, hur stämmer frakt o avgifter på den här med dom ni köpt?

                  Find many great new & used options and get the best deals for Vexilar SP200 T Box Fish Finder for Smartphone at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen postat av SparXX Visa inlägg
                    Jag har haft den i 10 dagar nu och fiskat fyra 4-timmarspass med den.
                    och en fråga till, är ni nöjda med den nu när ni hunnit testa lite mer?

                    Kommentera


                    • #70
                      Ursprungligen postat av Jocce_Tralla Visa inlägg
                      och en fråga till, är ni nöjda med den nu när ni hunnit testa lite mer?
                      Det är den du ska beställa, köpte min för 149 dollar + frakt och tullavgifter. Totalt blev det ungefär 1500 sek.

                      Fungerar hur bra som helst, hade ett portabelt Mark-5x förut (som gick sönder) och detta kan göra allt marken kunde plus lite till. Har ett 80aH fritidsbatteri i båten så jag kopplade bara på det på den, då kan man också ladda plattan/telefonen utan att behöva vara rädd för urladdning.

                      Det enda som fattas är en hastighetsmätare, kontaktade Vexilar om detta och fick som svar: "That issue is being looked at. Could be coming soon. Keep an eye on Vexilar.com". Hoppas dom intregrerar det i appen på något vis, för man har ju oftast GPS inbyggt i telefonen.

                      Bara köpa!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 593 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 824 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10
                      32 svar
                      3 328 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Zoegas, 2023-09-17, 10:20
                      3 svar
                      221 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Zoegas
                      av Zoegas
                       
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-09-19, 14:48
                      13 svar
                      434 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Arbetar...
                      X