Vexilar Sonarphone ekolod tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vexilar Sonarphone ekolod tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
    Verkar ju lite märkligt. Jag sitter hemma i soffan (och absolut inte uppkopplad till sp200) och under den knappen är det redan ibockat sonarcharts live. Nu har jag iofs loggat innan..[ATTACH]81796[/ATTACH]


    Edit: OM du har sim-kort o grejer i plattan, testa stänga av mobildata eller vad det kan tänkas heta.

    Mer tillägg: ja du loggar med navi inte i vexilar-appen.
    Inga sim-kort. Loggar i iPaden som har rätt version (8.3) av Navionics. Har stängt ner och startat om både lod och app men ingen skillnad. Wifikopplingen verkar inte vara problemet eftersom jag hela tiden är uppkopplad under inställningar och i både Navionics och Sonarphone får jag in data. Motsägelsefullt nog på skärmdumpen så säger den ju att "sonder not connected" samtidigt som appen visar livedata strax nedanför...hmm

    Chattade just med Navionics kundtjänst men de hade inte heller någon aning (hur bra koll de nu har). Lite trist, hade velat få med mig data hem som man kunde sitta och planera vårens turer efter.
    Senast ändrad av Swischt; 2015-09-25, 21:12.

    Kommentera


    • Det är inte demo-läget som visas från vexilar? ;-D

      Jag är inget tekniskt geni, längre än så kan jag inte hjälpa dej, men ser ju att det är skillnad på din och min dump och antar att min visar hur det 'ska' se ut.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
        Det är inte demo-läget som visas från vexilar? ;-D

        Jag är inget tekniskt geni, längre än så kan jag inte hjälpa dej, men ser ju att det är skillnad på din och min dump och antar att min visar hur det 'ska' se ut.
        Haha, det hade varit det nåt det Nej, det följde med fint när jag var ute på sjön tidigare och nu ser jag precis den typen av störningar/bild man ser inomhus.

        Kommentera


        • Ingen skillnad om du bockar i/ur share data eller vad det stod?
          Kollade lite inställningar o hittar 2 ställen att bocka i sonarchart live + 1 create sonarchart live. Alla dom bockade?

          Kommentera


          • Nä, det är gjort.

            Men det verkar va nåt skumt med relationen till kartan och aktivering av sonarphone. När jag zoomar ut ser jag att jag i själva verket landar i Gulf of Guinea och när jag går upp till den lilla del av kartan som är ljusgul (nedladdad) kring Vänern och strax norrut så tänds sonarphone-knappen och blir ljusblå(!). Jag trycker på den och kan sen även trycka på sonarchart-knappen. I kartan står det då "zone in to enable sonarchart. Men sen kommer jag inte längre. Sjön jag ska logga finns inte på kartan så att zooma in på den går inte och det står fortfarande "sounder not connected" oavsett läge.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Swischt Visa inlägg
              I kartan står det då "zone in to enable sonarchart. Men sen kommer jag inte längre. Sjön jag ska logga finns inte på kartan så att zooma in på den går inte och det står fortfarande "sounder not connected" oavsett läge.
              Det där zone eller zoom in to enable TROOOOR jag är i 'offlinemode' så att säga. Alltså kolla djupkartor som redan är loggade.
              Att den säger att du inte har kontakt med givare verkar ju jävligt skumt.
              Du har ingen lur du kan köra med istället? Testa logga in o kolla om samma sak händer där?

              Kommentera


              • Kan være verdt å nevne at IPad uten simkort, dvs WIFI-only, ikke har innebygget GPS og derfor ikke kan brukes til logging uten at man kobler til ekstern GPS ala Bad Elf eller tilsvarende.
                Team Colibri

                Kommentera


                • Någon som testat sp200/300 vid isfiske?

                  Kommentera


                  • Ingen som sprungit på isen

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av gälk Visa inlägg
                      Ingen som sprungit på isen
                      Körde litegrann med min förra vintern och det blir nog att plocka fram den till vårvintern igen.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 604 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 830 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10
                      32 svar
                      3 335 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Zoegas, 2023-09-17, 10:20
                      3 svar
                      222 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Zoegas
                      av Zoegas
                       
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-09-19, 14:48
                      13 svar
                      437 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Arbetar...
                      X