Vexilar Sonarphone ekolod tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vexilar Sonarphone ekolod tråden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
    Hur snabbt väljer ni att bilden ska "rulla"?

Ex. om jag trollar i 1,5-1,9knop efter gös, hur snabbt ska jag ställa in farten på lodet för att den ska rita upp "snygga" bågar som blir enklare att tyda?
    ingen som vet?

Kommentera

• Brukar dra ner ned till 50-60% ibland lägre om jag bara driver när jag kör saktare men de beror på farten. Egentligen så testa bara olika farter där du tycker de ser bra ut.

Kommentera

• Ni som har sp300 går det öppna upp och byta batteri när det är kasst.
        Går allt montera bort så det blir som sp200 ifall man vill montera i ett större batteri på sidan om och cigarrettuttag?

Kommentera

• De går fint. Har öppnat upp mitt och monterat ett cigarettuttag på lådan.

Kommentera

• Du har inte måtten på batteriet?, bör ju kunna bytas ut till något "bättre" tex lipo som tar mindre plats och ger mer Ah sett till storlek och vikt om man vill uppgradera sig i framtiden.

Även bild på någons portabla installation en sp200 hade varit intressant att se.
            Senast ändrad av gälk; 2015-06-15, 21:53.

Kommentera

• Ursprungligen postat av gälk Visa inlägg
              Du har inte måtten på batteriet?, bör ju kunna bytas ut till något "bättre" tex lipo som tar mindre plats och ger mer Ah sett till storlek och vikt om man vill uppgradera sig i framtiden.

Även bild på någons portabla installation en sp200 hade varit intressant att se.
              Lipo eller Lifepo4 litium batterier hur är de med att använda något som drar ström lite i taget?
              Är inte dessa batterier bra på att ge mycket kräm på engång? Sedan vet jag sen tidigare att de inte mår bra av att laddas ur helt.

Biltemas underhållsfria MC batterier väger mer, men sköter man laddningarna håller de 2-4säsonger, hur håller en lifepo4 litium batteri? av egen erfarenhet i racehojen så höll det lifepo4 batteriet jag hade 1 säsong.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
                Lipo eller Lifepo4 litium batterier hur är de med att använda något som drar ström lite i taget?
                Är inte dessa batterier bra på att ge mycket kräm på engång? Sedan vet jag sen tidigare att de inte mår bra av att laddas ur helt.

Biltemas underhållsfria MC batterier väger mer, men sköter man laddningarna håller de 2-4säsonger, hur håller en lifepo4 litium batteri? av egen erfarenhet i racehojen så höll det lifepo4 batteriet jag hade 1 säsong.
                Ja lipo kanske inte är helt optimalt i detta sammanhang, blir ju instabila vid djupurladdning samt mer eller mindre explodera om man skadar en cell.
                Det där med mycket kräm på kort tid har ju med c-rate att göra, finns versioner som folk använder till sina mottagare och fpv prylar som inte är lika extrema, men även laddningen är lite mer noggrann om man inte vill elda ner huset
                Så lipo var nog ett dåligt förslag trots allt, men finns ju andra modernare batterier än blyackar.

Kommentera

• Ska du ha lipo måste du ha en laddare för rc batterier.Annars är odyssey agm batterier bra då har du batteri i 10år.

Kommentera

• Laddare och lipon har sedan innan

Kommentera

• Hej,
                      Någon efterlyste bilder på tillämpningar, här kommer ett bidrag från mig:
                      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1434488985.581304.jpg
Views:	1
Size:	282,1 KB
ID:	1777945
                      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1434489168.437016.jpg
Views:	1
Size:	297,3 KB
ID:	1777946

En enkel verktygslåda och 7.2ah batteri från Biltema, även strömbrytare och 12v-uttag därifrån. Batteriet och Sp200 är fästa med kardborre så att jag lätt kan ta ur dom vid behov.

Sen kör jag på givarfäste Fish puller, har också skruvat fast en tablet-hållare för Ipaden i lodmonteringsbrädan till fishpuller. Funkar superbra!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 788 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17