Vexilar Sonarphone ekolod tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vexilar Sonarphone ekolod tråden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Snabb fråga, ni som kör vexilar med navionics, har ni betalat de där hundringarna för Boating Europe? Är ju mer ute efter att komplettera mitt vexilar med navionicsplotter än tvärtom och funderar på om det är värt de där hundringarna extra. Undrar även om man då behöver köpa navionics till både telefonen och plattan eller om ett köp kan överföras mellan enheter.

Ps.på android går det att gratis få tag i Navionics Marine Europe HD. Tankar om detta? Vad är skillnaden på Nav Marine och Nav Boating?

Kommentera

• Hej
      Är ny på det här forumet men läser mycket av inläggen.
      Har kört sonarphone halva förra sommaren och det har funkat klockrent,trollar mest.
      Om du lägger in ditt Googlekonto på flera androidenheter kan du köra navionics i allihopa.
      Själv kör jag med sony tablet z på grund av att den är vattenskyddad och den tål att bli blöt.

Kommentera

• Hej,

QT, det du loggat in delas till andra. Jag vet inte ännu hur lång tid det tar innan det är tillgängligt på andra enheter. Det jag loggade på Vänern i Söndags ser jag inte på mina andra enheter med Navionics ännu.

Doc, jag har köpt Europe HD - just på grund av värdet sjökortet har för mitt fiske. Har ej erfarenhet av Marine/Boston.

JB66, stämmer helt. Jag har köpt europe HD en gång till Android (och en gång till IOS) och har samma licens på mina androidplattor.

Om någon är intresserad av att titta på funktionerna innan ev. köp är ni välkomna att se hur det funkar i min båt, fiskar oftast Göra Älv/Mjörn/Anten. Jag fick min Vexilar av Navionicsscandinavia för utvärdering och visar sommar mer än gärna.

Mvh
        Daniel

Kommentera

• Tack för svaren!
          Fick min vexilar av navionics scandinavia jag också, men har sedan innan inte navionics och kommer endast använda detta tillsammans med mitt vexilar för sötvattensfiske. Känns iof som en billig peng att lägga på Navionics Europe när man faktiskt har fått en gratis vexilar sp200.
          Senast ändrad av Doc.; 2015-04-08, 23:48.

Kommentera

• Hd versionen är ju mycket dyrare, någon som vet om det är stor skillnad?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Genelit Visa inlägg
              Hej,

QT, det du loggat in delas till andra. Jag vet inte ännu hur lång tid det tar innan det är tillgängligt på andra enheter. Det jag loggade på Vänern i Söndags ser jag inte på mina andra enheter med Navionics ännu.

Doc, jag har köpt Europe HD - just på grund av värdet sjökortet har för mitt fiske. Har ej erfarenhet av Marine/Boston.

JB66, stämmer helt. Jag har köpt europe HD en gång till Android (och en gång till IOS) och har samma licens på mina androidplattor.

Om någon är intresserad av att titta på funktionerna innan ev. köp är ni välkomna att se hur det funkar i min båt, fiskar oftast Göra Älv/Mjörn/Anten. Jag fick min Vexilar av Navionicsscandinavia för utvärdering och visar sommar mer än gärna.

Mvh
              Daniel
              Tack för svaret, När jag var ute och testkörde lyckades jag inte få fram min sjö alls på kartan, och därmet heller inget liveloggande av djupet, Jag har skickat ett mail till navionics ang detta men inte fått svar, har någon av er andra råkat ut för det ?
              /QT

Kommentera

• Spännande, ser fram emot att testa både karta och sonarphone i helgen med lillbåten.. platta, mobil samt elsnurra med några drag och en kaffe.. kommer bli najs!
                Skall se om jag inte kan få till en video också :-)
                >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

• Hej!
                  Ny på forumet, eller jag hade ett gammalt konto som jag inte använt.
                  Jag har en SP300 men har problem med att wlanet kopplar ner sig ofta. Det kan hända typ 15 gånger och sen helt plötsligt fungerar det resten av dagen. Någon mer som har haft samma problem?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mazo Visa inlägg
                    Hej!
                    Ny på forumet, eller jag hade ett gammalt konto som jag inte använt.
                    Jag har en SP300 men har problem med att wlanet kopplar ner sig ofta. Det kan hända typ 15 gånger och sen helt plötsligt fungerar det resten av dagen. Någon mer som har haft samma problem?
                    Iphone eller android, vissa har problemet med iphone att du får slå av mobildata och alla appr förutom vexilarappen för att få de att funka. Annars kan vi nog int hjälpa dig utan mer info. Läs igenom sidorna så kanske du hittar mer info

Kommentera

• Tack för snabbt svar!
                      Jag kör iphone 5s och jag stänger av alla appar innan. Har även provat att köra i flygplansläge med wifi igång för att få en längre batteritid (dålig mobilmottagning på sjön jag fiskar så den ligger och söker och drar batteri).

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 769 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17