Vexilar Sonarphone ekolod tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vexilar Sonarphone ekolod tråden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag skickade en fråga till navionics för att få bekräftat att boating appen fungerar även på android, nu fick jag inget bra svar som jag inte visste tack vare er på denna tråd men kolla sista delen i svaret ... någon som vet mer om det?

Currently, the Android apps do not have the SonarPhone feature available; however, we are now in the process of beta testing this feature for Android.

Are you located in the US or are you in Sweden?

Sweden, Norway and Finland restrict sonar logs recording at sea. For details, contact the Ministry of Defense of Sweden (forsvarsdepartementet.registrator@gov.se).

Kommentera

• Jag har boating appen och sonarphone på telefonen(xperia z) du kan köra sonarphone i boatingappen som på du kan på apple produkter, har iofs bara kört demo men skillnaden är int så stor. Funktionen finns där. Ang. Restriktionerna på sjökort gäller de nog bara kusten. Där.gäller nog du.måste köra på de kort och djup som finns på sjökortet i appen. Tror int de går att logga och få mer exakta djup. Tror de har att göra med att man int ska kunna åka och loda utanför skyddsobjekt mm och sen dela med sig av sina mätningar. Om jag int förstått fel så de du loggar i tex en sjö laddas upp och kan delas till andra med appen men de kan vara nåt jag har fått för mig. Men som sagt, restriktionerna gäller kustbandet.

Kommentera

• Ursprungligen postat av biohazard Visa inlägg
        Om jag int förstått fel så de du loggar i tex en sjö laddas upp och kan delas till andra med appen men de kan vara nåt jag har fått för mig.
        Ja det skulle väl gå att välja om en ville logga åt sej själv(snålt) eller synligt för alla?

Kommentera

• "Insight Genesis fungerer i Norge KUN FOR FERSKVANN grunnet et lettere idiotisk forbud mot å logge data i saltvann. Dette er det Forsvaret som har bestemt, de er redde for at gode kart skal gjøre det vanskeligere å forsvare Norge i en krig siden vi da vil miste fordelen ved vår lokalkunnskap. Årsaken til at jeg ser på dette som lettere idiotisk er selvfølgelig at utstyret for å lage ekstremt detaljerte kart er lett tilgjengelig, så hvis en skummel fremmed makt skulle ønske å skaffe seg slike data er alt de trenger en jolle med en Lowrance Elite 4 HDI til noen få tusenlapper og så er resten bare et spørsmål om tid."

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
            Ja det skulle väl gå att välja om en ville logga åt sej själv(snålt) eller synligt för alla?
            Man kan ju tycka de men dom kom väl fram till detta att lede fi skulle kunna loda med ett lod för ett par tusenlappar är jäääätefarligt i nån av de otaliga utredningar svenska regeringen gör för lod i militär grad är nog sämre i kvalitet än sonarphone

Kommentera

• ska till norra vättern i sommar ... får man loda i karlsborg
              "try to stop me" moohaaa

Kommentera

Man kan ju tycka de men dom kom väl fram till detta att lede fi skulle kunna loda med ett lod för ett par tusenlappar är jäääätefarligt i nån av de otaliga utredningar svenska regeringen gör för lod i militär grad är nog sämre i kvalitet än sonarphone
                Nu blev det nog lite missförstånd:-)
                Den lilla skrivningen var inget svar på vart en får/kan logga någonstans.

Det jag menade var: en kan väl välja om det en loggar ska vara offentligt eller privat?
                Ber om ursäkt om jag rör till det ibland.

Kommentera

• Jaha! Äh jag läste int så jättenoga heller så de är bådas fel jo de kan man nog men trots de kan man nog int logga för eget bruk vid kusten

Kommentera

Jaha! Äh jag läste int så jättenoga heller så de är bådas fel jo de kan man nog men trots de kan man nog int logga för eget bruk vid kusten
                    Ja är det så, inte för jag har intresse i det, att en inte kan? Eller bara att en inte får?

Kommentera

• Tror de är spärrat, du kan nog se i realtid men inte spara de... Men de är mer spekulation än fakta. Har int hunnit leta upp rätt svar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 684 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17